lördag 1 januari 2011

Vår nyårsafton med underbara människor :)

Nyårsaftonsmorgon och invigning av de nya FINA kopparna. Finns tydligen en tekanna i samma serie...dags för en shoppingtur tror jag :) Jag är verkligen helt galen i den här romantiska stilen. Längtar tills vi har köpt vårt hus.

Härlig dag att spendera några timmar i skogen.

De bästa som finns! Älskar er!

Det fick bli en långpromenad på östgötaleden och Lok-milen.

Mycket bus när man har två "galna" tjejer med sig

Spanar i vindskyddet

En superfin Nellie i sitt täcke. Visst sitter det fint på henne?

Härligt vinterlandskap. Det är svårt att fånga vilket drömlandskap vi promenerade i.

Kärlek

Sista sträckan mot bilen. Lite trötta var vi allihop :)

Kvällen spenderades med våra underbara vänner; Maria, Fanny, Johan, Sanna och Carl-philip. Detta var den enda bilden jag tog, den är inte superbra men men.

Meny för kvällen:
- Räkcocktail serverad av Fanny och Johan
- Ungstekt oxfilé, potatisgratäng med rödvinssås serverad av Ida och Micke
- Vitchockladmousse med hallonsås serverad av Sanna och Carl-Philip
- Snacks m.m. serverad av Maria

Var en riktig smaksensation med nya spännande recept. Micke hade lagt ner hela sin själ i maten vi serverade och det var gudomligt gott. Bättre än restaurang! Måste säga att ni är grymma på att laga mat allihop. Själv gjorde jag inte många handtag när det gällde matlagningen, istället tog jag på mig rollen som lekledare :P . Jag blev inspirerad av juldagens "lek" med Edvin. Charader! Hehe är ju faktiskt riktigt roligt och vi var riktigt kreativa. För mig tog det stopp när Einstein och arbetslös kom upp, hur visar man detta?! Fanny och Carl-Philip tog hem vinsten.

När det gällde smällare har varken Nellie eller Molly reagerat. Milla var ju här och visade hur det ska gå till. Så himla skönt! Jag vet att det kan vända när som helst om det skulle hända något, men jag pustar ändå ut. Första året känns extra nervöst då man inte vet hur de ska reagera och att det som händer kan sitta i hela livet. Att Molly inte reagerar alls trots full aktivitet av raketer igår, känns otroligt lovande. Jag vill inte ha en till skotträdd hund, jag vill inte att mina älsklingar ska få uppleva den mardrömmen varje år. Nu hoppas vi på ännu fler regler till nästa år för det har blivit otroligt mycket lugnare sedan bara några år tillbaka. HEJA SMÄLLARUPPRORET!

Jag vill avsluta med att tacka för en trevlig kväll och önska alla bloggläsare ett gott nytt år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar