söndag 16 januari 2011

När saker inte går som jag vill...

Jag tänkte att jag skulle bjuda på ett äkta blogginlägg med bilder på min outfit (har shoppat nya kläder idag), men vi hittar inte sladden till Mickes kamera så nu får jag bjuda på lite halvsuddiga bilder från min kamera (besviken!). De andra kanske kommer någon annan dag.

Jeans från Sisters
Top från Stadium
Sjal från JC

Jeans från Sisters (samma som ovan)
Tröja från Sisters

Micke hittade också en supersnygg skjorta så nu har vi förnyat lite i garderoben. Blir nog mer shopping när det kommit in mer vårkläder.

Vi var också en tur till Sharpman för att inhandla ett täcke åt Molly. Micke har länge velat åka dit och han var som ett barn i en leksaksaffär (killen gillar friluft- och sportbutiker)- Vi ville hitta ett vanligt täcke till bra pris som vi kan använda tills nästa år då vi kommer köpa ett back on track. Nellie trivs jättebra i sitt Back on track och känns mycket smidigare när vi är ute. Molly lånade det igår när vi var på agilityn och brydde sig inte hon heller (hon brukar hata att ha täcke på sig). Men att köpa ett innan hon växt färdigt känns dumt. Nu får hon nöja sig med ett vanligt täcke som hon kan ha ex. i bilen när vi är på väg någonstans eller är stillasittande då hon ofta blir lite kall.


Molly visar stolt upp de nya leksakerna från Sharpman.

Visst var de söta?!

Det nya täcket. 169 kr på rean så det var ett riktigt fynd! Lite påfyllning av ullstrumpor och tuggben blev det också.


När vi kom hem tog Micke och Molly en kort springrunda. Ni ska se dem när de ska ut! Det är löparvantar, löparjacka, tajta löparbyxor, bältet Micke fick av mig i julklapp (för att fästa kopplet i med lite stötdämpning), sele m.m. . Det roligaste är att Molly ser riktigt stolt ut. Mina sötnosar!!

Molly närmar sig med stormsteg årsdagen och den magiska gränsen för att få träna agility :) . Vi har kört lite handling och några hinder (tunnel, slalom, platta tunneln) men det är ytterst få gånger för jag blir bara galen att vi inte får köra mer. Igår kom Yvonnes kurser ut för våren och jag anmälde mig direkt till nybörjarkursen i agility. Ska bli riktigt skoj att komma igång med kurser igen. Nu får snön gärna försvinna så vi kan börja köra! Nu ska jag bara spana efter en bra tävlingslydnadskurs också sen får det nog räcka för våren.

Nu väntar en ny vecka och jag njuter fortfarande av att det är en normal vecka utan övertid. Den här veckan ska jag träna två gånger. Imorgon blir det Afro och på onsdag blir det mitt vanliga step-pass. Nu måste jag träna hårt för att bära upp kläderna jag köpte idag, jag älskar de tajta jeansen :) .

Ha en bra vecka!

1 kommentar: