lördag 8 januari 2011

En helg i lugnets tecken

Den här veckan har varit påfrestande, både en stressig och känslomässig vecka.

Började veckan med ett sorgligt besked från mamma :( . Vår lilla kisse som funnits i våra liv i nära 18 år gick bort efter att hon fått vätska i lungorna. Det fanns inget att göra för henne utan det enda rätta var att avliva henne. Hon har haft allt som en katt kan önska sig, ett härligt friskt liv i full frihet. Inte konstigt att hon höll sig så pigg i så många år. Blev en jobbig dag på jobbet.

Världens finaste, LINA!
Resten av veckan har gått i full fart. Har jobbat som en galning för att få ihop bokslutet. Blev 12,5 timmar övertid på fyra dagar. Var inte hemma förrän kl nio någon kväll. Nu är det skönt att det är över och jag ser framemot en vanlig arbetsvecka nästa vecka. Jag gillar att jobba mycket och att jag får anstränga mig, men detta tempo skulle jag inte orka i längden. Kan ni tänka er hur trött jag var igår?!

I torsdag var jag i alla fall ledig. Micke var i Katrineholm och jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på. Men efter jobbet i onsdagskväll väntade ett sms och en inbjudan till Fanny som jag inte kunde motstå. Hon bjöd på smarrig lunch, vi tog alla tjejerna på en härlig vinterpromenad och avslutade med fika. Vilken mysig dag!

Idag mötte vi upp Fanny och Milla vid LHU för en 3 km runda och sedan träning. Micke passade på att springa så jag hade båda hundarna. Blir tyvärr lite rörigt när jag har båda, men Milla och Molly hade några riktiga ljuspunkter under träningen. Nellie skällde mest. Söt är hon i alla fall :) . Får se vad morgondagen bjuder på för hundaktivitet, men på måndag blir det samträning med valpkursen.

Nu ska jag duscha. Ikväll kommer Fanny och Johan hit :) Helgmys!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar