lördag 15 januari 2011

Blogga mera

Jag önskar att jag hade en smartphone så att jag kunde blogga lite oftare. Flera gånger om dagen kan jag komma på tankar m.m. som jag skulle vilja blogga om men innan jag hunnit hem till datorn är tankarna borta. År 2011 får bli ett år när jag äntligen skaffar mig en smartphone med fri surf. Älsklingen får hjälpa mig att hitta något prisvärt. Han är så himla duktig på sånt :)

Ni skulle ha sett våra söta vovvar idag. Att spendera några timmar bredvid agilitybanan kan tyckas vara stressande för hundarna men Milla och Molly tog det lugnt och mös i våra knän. Perfekt miljöträning och roligt för oss att få se lite agility. Nästa år är det Molly och jag på banan :) . Längtar! Nu har jag varit från ledar- och funktionärsrollen i flera år men nu ska jag nog anmäla mig som funktionär till någon av de andra tävlingarna. Vi hjälpte Rolf på klubben med lite snabb packning av bilen idag, men det räknas knappt. Nu ska det bidras!

Vår samträning med valpkursen har kommit igång på riktigt nu. Vi var bara ett par stycken mellan helgerna i december men i januari tar vi tydligen nya tag. Vi var sex hundar och alla är riktigt duktiga. Nästa gång får inte Nellie följa med. Hon är världens finaste hund och jag älskar att träna med henne, men hon passar inte att träna med många andra hundar. Hon skäller på mig och på alla andra hundar. Tyvärr är det inget jag har tålamod att ändra på heller så vi får njuta av ensamträningen istället. Nästa gång på "valpkursen" kommer Yvonne och pratar lite om hennes intervju med Ceasar. Jag gillar inte hans metoder alls, men tydligen har han en del att prata om när det gäller tävlingsträning.

Idag har jag fått mycket nytta gjord utan att lägga alltför mycket tid på det. Jag städade ur hela vår klädkammare. Det var välbehövligt och skönt! Antar att det är en sådan sak man får göra med jämna mellanrum för att kunna hålla ordning där inne och resten av lägenheten. Innan idag var det så stökigt att jag slängde runt kläderna i hela lägenheten istället.

Den här veckan har varit en normal vecka, vilket har inneburit mer hundträning (när jag är med :) ), första träningspasset sen juluppehållet (sjukt skönt!), träffat Veronica som fixat mina naglar (alltid lika kul att ses och få fina naglar) och tid för att umgås med mina fina familj (love you!) .

Som jag började ska jag försöka bli duktigare på att blogga, får se hur det går :) . Njut av helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar