torsdag 20 januari 2011

Framsteg

Idag kändes det som Molly och jag gjorde riktiga framsteg på lydnadsfronten. Vi tränade mycket stabilitet och avslutade träningen med en platsliggning med Milla och Nellie. Molly låg helt stilla :) . Har tränat mycket med att säga ligg och då betyder det att hon ska ligga tills jag säger något annat. Med Nellie har jag missat detta så säger jag sitt eller ligg betyder det att hon kan resa sig när hon vill (om jag inte lägger till stanna), vilket inte känns så lyckat. Även apporten går framåt. Kör på omvänd belöning eller vad det kallas. Jag har iaf fått tipset från Yvonne. Öppen hand betyder bra, sluten hand som går längre bort betyder "fel". När jag kommer närmare med godisen sitter hon helt still med apporten i munnen. Om hon tuggar tar jag handen längre och längre ifrån henne och vänder när hon gör rätt. Svårt att förklara :) Funkar iaf otroligt bra på vår lilla smartis.

Hela Molly känns mer vuxen på något sätt, även om hon får lite små busryck ibland. Kanske kan bli en lydnadsdebut i vår i alla fall. Vi kom med på agilitykursen också, wieeeeeee!!!

Nellie har blivit en liten skällis, men idag var hon nöjd när hon fick köra lite pensionärsagility :) .

Nu är vi en trött liten familj som laddar inför sista dagen på jobbveckan. Både Micke och jag har fått goda nyheter idag så vi får vara riktigt nöjda på jobbfronten :) . Jag är så stolt över dig älskling! Själv blev jag bortskämd med fina blommor som stod på bordet när jag kom hem (det som var jag som skulle köpa blommor!) :) .

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar