torsdag 30 december 2010

Nyårsafton imorgon

Oj nu är snart 2010 slut.

Året när:
- Molly kom till oss
- Vi förlovade oss (samtidigt fick vi besöka ett av våra drömresmål!!)
- Jag tog min examen i ekonomi
- Jag fick jobb (dock inget fast ännu men ett långt vik som har goda chanser att leda till något mer är god bit på väg)

Kan sammanfatta året som ett minnesrikt och en stor vändpunkt i vårt gemensamma liv. Vi får se vad nästa år har att erbjuda :) Ett hus kanske? :P och definitivt ett fast jobb.

Nej det var inte detta jag skulle prata om. Nyårsafton innebär inte bara förväntningar inför framtiden utan också dagen i sig innebär oro för många djur och deras ägare. Så SNÄLLA smäll inga raketer imorgon! Jag förstår att det smälls vid tolvslaget men det kan väl räcka!?. Smälls det bara vid tolv kan man skydda sina djur på ett annat sätt än om det smäller hela dagen.

Nellie är ju sjukt rädd, men hör lite dåligt numera så jag hoppas att hon inte kommer märka av det. Vi kommer ha alla persienner nerdragna och musik på hela kvällen. Vi kommer spendera kvällen här hemma med några goda vänner. Det blir en lugn och trevlig kväll för oss alla.

Molly har inte reagerat på smällarna hittills så vi får hoppas att hon tar det med ro. Om man jämför Nellie och Molly tycker jag nog att Molly är mer stabil och inte lika orolig för saker, men det kan ju vända på 1 sekund. Imorgon blir det inga gemensamma promenader, en lång sväng långt ut i skogen för att göra dem trötta och en hemmakväll. Vi ska göra allt för våra små älsklingar imorgon!

Den stora planen för våren är att skotträna Molly för att minska risken för rädsla. Vi skulle ha gjort det i höstas med en jobbarkompis och hans skottsäkra hundar, men hösten har bara försvunnit med kennelhosta för oss och ögonoperation för dem så nu har vi skjutit fram planera till våren.

Nej dags att städa lite :) Gott nytt år till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar