söndag 5 december 2010

En fullspäckad helg på ett bra sätt.

Nu ska jag sätta punkt för den här helgen. Ska försöka hålla mig kort så att jag kommer i säng skapligt.

Fredag
Hämtade upp Fanny, Milla, Micke, Molly och Nellie efter jobbet och åkte till LHU. Nellie och jag tränar för fullt inför kommande tävling. Jag och Molly körde lite handling (äntligen har jag fått en agilityövning som man även kan köra med valpar). Jag visade Fanny som även hon blev eld och lågor.

Lördag
Vi hjälptes åt att städa av lägenheten. På kort tid blev det skenande rent. Me like! Sen for Micke ner på stan medan jag, Molly och Nellie hämtade upp Fanny och Milla för ännu en tur till LHU. Lydnadsmomenten gick superbra och det kändes som det ramlade ner en pollet för min lilla Nellie. Sen åt vi lite lunch här hemma innan det bar av till Valla och agilitytävling. Man blir ju inte lite sugen. Var hemma halv sju och en timme senare var vi hemma hos Carl-Philip och Sanna. De hade en liten inflyttningsfest. Henke och Robin hade även hittat hit. Var längesen jag skrattade så mycket. Tack för en underbar kväll! Molly och jag tog bussen hem (premiär åket) medan grabbarna gjorde stan.

Söndag
Idag har jag stökat i köket. Bakat saffranlängder och julgodis. Det sista ska jag ta med till jobbet på onsdag då det är det årliga adventsfikat. Samtidigt hann jag umgås med vännerna som kom hit efter att de vaknat till liv. Sen avslutade vi dagen på LHU för lite träning. Så här långt har vi kommit:
Rutan - sitter ganska bra, dock kan jag behöva peka ibland och ibland skäller hon
Hopp med sättande - Började funka utan target idag. Med target är det superbra :)
Ställande under inkallning - Funkar när man kastar boll
Fjärrdirigering - Fungerar bra, kan dock komma något skall ibland
Platsliggning när föraren gömmer sig - funkar med Milla och Molly som störning
Apport - Funkar, dock lite snett sättande

Jag ska fortsätta träna på alla moment hela veckan. Som det ser ut nu så kan vi få till alla moment utom ställandet på tävlingsbanan (moment utan hjälpmedel). Ställandet är långt ifrån färdigt, måste fortfarande använda godis eller boll. Men vi har ju en hel vecka på oss :)

Blev inte så kort inlägg, hehe. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar