torsdag 16 december 2010

Torsdag

Micke har säkert sovit en halvtimme och jag spenderar några få minuter framför datorn. Måste ju få min dagliga dos :)

I måndags var det samträning med valpkursen. Vi var inte så många men lika viktig träning för det. Märks direkt på Molly att det blir svårare att koncentrera sig och vad det tar på hennes krafter. Hon somnade direkt när vi kom hem. Vi ska försöka hålla igång samträningen innan Yvonnes kurser drar igång i vår. Lydnad och agility är nog det vi kommer satsa på i första hand, men jag är även supersugen att gå en freestylekurs och spår/sök/räddningssök kurs. Men vi behöver ju inte göra allt på en gång. Agility får hon börja träna i april och lydnad får vi börja tävla i februari.

Igår var det julfest med jobbet. De bjöd på julbord som avslutades med musikquiz. Var längesen jag skrattade så mycket. Var skönt att bara släppa all press som känts på jobbet de senaste dagarna. Mitt lag vann musiktävlingen och vi fick alla ett presentkort på 250 kr. Extra roligt förstås :)

Idag slutade Micke vid lunch för att inte hundarna skulle bli ensamma så mycket. Ikväll har vi nämligen varit på julafterwork med Mickes arbetskamrater. Julbuffé och underhållning. Tyvärr blev Micke dålig av maten så vi åkte hem skapligt. Han verkar ha somnat gott i alla fall så förhoppningvis blev det bara för mycket av det goda.

Imorgon har jag ensam ansvar för vovvarna. Micke ska springa lucialoppet på lunchen och sen är det julbord på SAAB på kvällen. Det blir alltså hem på lunchen för mig. Hundarna får vara med dagmatten på förmiddagen och sen får Molly följa med mig tillbaka till jobbet efter lunch. Kan vara lagom att vara med en fredagseftermiddag när det är ganska lugnt på jobbet. Extra plus att inte jag behöver stressa hem så fort som möjligt utan kan jobba tills jag är "klar".

Nu ska jag också sova. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar