söndag 12 december 2010

Debuten i klass II

Idag var det alltså dags för debuten i klass II. Vädret var helt underbart och naturen obeskrivligt vacker. Dock var det väldigt kallt vilket fick många hundar att helst inte vilja ligga ner.

Träningen med momenten börjar gå riktigt bra, även om vi är långt ifrån färdiga. Jag hade dock hoppats på poäng på rutan och apporten. Men det var tydligen något som luktade väldigt gott och hon gjorde inte momenten som hon brukar. Hon satte dock fritt hopp över hinder och platsliggningen. Många skulle nog ha varit besvikna, men jag var helt nöjd. Momenten var inte helt färdiga och nu har jag fått blodad tand till nästa tävling i vår. Jag tänker tävla med Nellie så länge som hon tycker det är roligt och jag tänker aldrig tvinga henne till någonting. Jag tror faktiskt att hon uppskattar egentiden med mig, vad vi än tränar så gillar hon det. Idag var hon gladare och busigare än någonsin.

Extra plus var att Micke, Molly, Fanny och Milla var med och hejade fram oss. Vi hade en helt underbar förmiddag med mycket socialträning. Milla gör framsteg från varje gång och kan nu lugnt slappna av på tävlingsplatsen. Ser framemot deras tävlingar i vår :) . Molly älskar att vara med, hon spanar in alla och kan även hon efter ett tag ta det lugnt. När vi kom hem var Molly helt slut och la sig på första bästa ställe. Nyttig träning!

Imorgon är det samträning med valpkursgruppen. Sen skulle vi ha en lugn vecka utan några planer, men det vara bara så jag trodde. På onsdag är det julbord på mitt jobb, på torsdag ska vi på julfest på Cloetta Center med Mickes jobb och på fredag ska Micke på julbord med jobbet. Det var den här veckan!

Det jag ser framemot allra mest är lördag. Då ska jag, Micke, Fanny och Johan åka till Stockholm för att gå på hundmässan. Vi ska kolla på utställning, freestyle, agility, olika raser på rastorget och shoppa i mängder.

Detta ska vi shoppa:
* Läderkoppel till Molly
* Mjuk filt till buren (kan aldrig ha för många)
* Ev. täcke till Molly (hon har växt ur sitt)
* Tävlingsbok, för att samla alla viktiga papper när man tävlar
* Väst (helst med våra namn broderade)
* Fynda ben och godis
* Boll på snöre till Nellie
* Ska kolla på back-on-tack dock köper vi inget förrän Molly växt färdigt, men det kanske vore supernyttigt för Nellie. Mamma du kanske kan tänka dig att vara med på en julklapp till Nellie?

"Back on track är utvecklat genom en kombination av kinesisk erfarenhet och modern vetenskap. Resultatet är ett tyg av polyester/polyprpylen med insmält keramkpulver. Keramiken reflekterar kroppsvärmen i form av infraröd strålning.
Infrafött ljus har dokumenterad smärtlindrande effekt värmen lindrar inflamation minskar spänningar och ökar blodcirkulationen. Spända muskler blir avspända och läkningsprocessen i muskler och leder påskyndas. " (Från http://www.canis.se/nettbutikk/omtale.php?id=KH100_var#)

Nu ska det de sista timmarna av helgen avnjutas i soffan. Hoppas alla får en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar