måndag 3 augusti 2009

Göteborg

Tidigt i lördagsmorse åkte jag, Micke, Simon och Henke mot Göteborg. På vägen stannade vi vid Brahehus för lite frukost. Där stötte vi på min moster Siv och Lasse, hehe vad är sannolikheten? Kul att träffa dem och nu har vi bestämt att det ska bli av att de ska komma och hälsa på oss.

Nere i Göteborg mötte vi upp med Sanna och Carl-Philip, som åkte ner dagen innan, på campingen i Askim. Fick bra platser precis vid havet och det var överraskande bra väder. Kan inte blir bättre!
Våran sovplats för natten och Henkes fina bil!

Vi fixade lite lunch innan vi åkte in mot stan för att shoppa. Sanna och Carl-Philip var riktigt rustade med stormkök. För Micke och mig blev det köttbullsmackor. Mums!
Väl inne i stan bröt Sanna och jag upp från killarna. Deras plan för kvällen var självklart att gå på U2 och vi ville göra stan istället.
Kollade mest runt i affärerna innan vi åt god middag på en mysig restaurang vid Avenyn. Sen satte vi oss utanför Ullevi för att lyssna lite på förbandet och U2. Som ni ser var vi inte ensamna.


När vi fått höra några bra låtar gick vi tillbaka till Avenyn och baren som vi käkat middag på. Lyckades komma in trots att vi inte är 23 båda två och slapp betala inträde för att vi sa att vi bara skulle ta ett glas vin. Träffade några trevliga och roliga männsikor som vi spenderade kvällen med. Sen mötte vi upp med de mycket trötta men nöjda killarna innan vi åkte tillbaka till campingen.
På morgonen passade jag och Micke på att få lite egen tid på en mysig klippa. Man kan ha riktigt kul med självutlösaren på kameran :). Tyvärr misslyckades vi med alla hoppkort som vi tog. Ni får njuta av våran mysbild istället :P .


LISEBERG! Som vi längtat. Jag åkte bara kållorado, men jag hade så himla kul. Speciellt när vi blev SÅ blöta under våran första tur. Oj vad roligt man kan ha med lite vatten. När vi väl torkat igen var vi tvungna att åka igen.



Mina vänner är lite galna och ska åka de värsta karusellerna man kan tänka sig. Jag var nog mest nervös av alla trots att jag bara stod bredvid och tittade på.

Ännu blötare blev de i Flumeride när de åkte fem personer i samma stock :)

Min lycka blev gjord när jag vann stjärnvinsten på Dumle-hjulet!!! Det var ett trött och nöjt gäng som satte sig i bilen hemåt igår kväll. Lite slitna idag när vi var tvungna att gå upp kl sex imorse för att åka till jobbet, men det var det värt! Tack för en underbar helg!

2 kommentarer:

  1. Ni ser ut att haft en riktigt mysig helg, och grattis till vinsten! =) Vi hörs senare i em, springa ikväll? kram Fanny

    SvaraRadera
  2. Det var fler som var dumma nog att åka 5 st i flumride i helgen :)

    SvaraRadera