lördag 22 augusti 2009

Idag har Nellie träffat Milla :)

och det gick så bra! Nellie brydde sig inte så mycket om henne vilket är ganska skönt nu i början när Milla är så pass liten. Blir nog mer fart sen när de träffats några gånger. Kommer bli en höst full av promenader i rydskogen.

Vi började dagen med en tur till agilitybanan och vi fick sällskap av Fanny och Milla. Nellie var lika pigg och glad som vanligt. Extra kul var det när Nellie med bra fart hoppade över några hinder som stod på rad och Milla sprang efter men gick under hindrerna istället.

Ute vid agilitybanan var det en tjej med en pyreneisk vallhund valp som var därute och tränande. Kunde ju inte låta bli att gå fram för at hälsa på sötnosen och prata med tjejen om dessa underbara hundar. Detta är min favoritras så en sån kommer det bli så småning om.

På eftermiddagen tog vi en liten vilopaus och sen blev det städning av hela lägenheten. Vi har typ inte varit hemma på hela veckan utan bara varit hemma och vänt och då lyckas man alltid stöka ner. Lite extra kul att städa när man vet att man ska få besök. Nu ikväll har vi nämligen haft Sanna, Carl-Philip, Maria, Fanny och Milla över på mat. Blev en riktigt mysig kväll med god mat, bra film och trevligt sällskap!

Jag kom just på att jag glömt skriva att vi var i Katrineholm igår. Åkte direkt hem till moster Siv och blev klippta av Emma :). Micke och jag blev supernöjda!
Sen blev det god middag hemma hos mamma, hela familjen var hemma så det var riktigt mysigt.

SOm ni kanske förstår av det jag skrev tidigare så tog vi med Nellie hem igen :) :) :) . Nu har ju jag slutat jobba så då kan hon vara hos oss igen. Vaknade imorse av en blöt puss, finns det nått bättre?! Min lilla bebis är hemma igen!!!

Dags att krypa ner och bege sig in i bokens värld! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar