måndag 24 augusti 2009

Vårat nya nyttiga liv :)

Bestämde mig förra veckan att vi ska bli lite nyttigare. Det blev lite väl mycket snabbmat förra veckan då vi inte var hemma så mycket. Annars brukar vi äta "vanlig" mat, men det kan var kul att byta ut den gamla matsedeln mot något nytt. När jag ändå vill ha en förändring kan vi passa på att bli lite nyttigare också.

Dagens rätt:
Marockansk kyckling med blomkål och cashewnötter
- Olivolja
- Kycklingfilé skuren i tärningar
- En hackad gul lök
- 3st vitlöksklyftor
- 4 3/4 dl blomkålsbuketter
- En burk avrunna konserverade kikärter
- 1 1/2 liter hönsbuljong
- 2 msk granatäpplesyrup (hittade jag inte på Maxi så det hoppade jag)
- 1 msk garam masala
- 1 1/4 dl orostade cashewnötter, hackade

Sätt ugnen på 175 grader

Bryn kycklingen i en ugnsfast gryta. Lägg i lök, vitlök, blomkål, kikärter, hönsbuljong, granatäpplesyrup och garam masala. Blanda väl. Lägg på lock och låt puttra i ugnen i ca 25 minuter.

Strö över hackade cashewnötter och servera.

Betyg: När jag läste receptet fattade jag inte att det skulle bli en soppa, men det blev det :). Den var god och matig. Betyget blir godkänt och vi kommer nog göra om den någongång.

När vi ändå pratar nyttigheter så kan jag berätta att jag återigen intagit Campushallen :) Nu är tanken att jag ska träna lika mycket som jag gjorde i våras dvs. 3-4 ggr i veckan. Man blir så pigg och glad då! Idag tränade jag step med Marie som är en av mina favorit instruktörer, hon är alltid glad och full av energi. Var riktigt klurigt, men jag är tillbaka om en vecka och då ska sätta programmet.

Nu väntar boken Internationell Accounting. Dröm sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar