tisdag 25 augusti 2009

Full fart

Började dagen med en promenad med Nellie. Riktigt härligt med en promenad i morgonsolen!
Gjorde sedan ordning en hallon och blåbärs smoothie som blev supergod och gav mycket energi till dagens föreläsning.

Efter föreläsningen lunchade jag med Maria och Sus innan jag åkte in till stan för att fixa min naglar. Denna gång tog jag bort förlängningen och gjorde istället en förstärkning av mina egan naglar. Blev även lite shopping på Gina Tricot, inhandlade ett par jeansleggings och ett halsband.

Väl hemma igen tog jag med mig Nellie på en långpromenad hem till Fanny och Milla. Vi tog en sväng med våra små vovvar förbi alla som köade till München Hoben. Vi hade så gärna velat gått, men hur sjutton får man tag i biljetter om man inte vill lägga 400 kr?? Jaja vi får festa någon annan dag.

När vi var hemma igen var det dags för nästa nyttiga rätt att bli tillagad.
Dagens rätt:
Avokado- och kycklingburrito
- Stekt kyckling (små bitar)
- Strimlad romansallat
- Hackad gullök
- Lite färsk koriander (kommer jag hoppa över nästa gång)
- Hackad advokado (2 st)
- Tomatsalsa
Blandade ihop allt och la i tortillas bröd.

Betyg: Riktigt gott! Nästa gång tänker jag strunta i koriandern för det är inte min favorit. Ska vi definitivt göra fler gånger. Vill man ha den vegetariskt så kan man byta ut kycklingen mot böner (vet dock inte vilken sort som passar).

Dags att plugga lite igen. Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. kul med recept. Blev så sugen på advokado när jag läst här, så vi käkade advokado till lunchen idag. Mums! Ses på lördag eller innan. =) Kram Fanny

    SvaraRadera