torsdag 27 augusti 2009

Mycket som bör göras....

Om tre veckor är det tenta, innan dess så ska vi presentera ett arbete om Corporate Governance, förberede för ytterligare seminarium, skriva en artikel om internationell redovisning som ev. publiceras i en bok och hinna plugga till tenta. Det blir lite mycket så man vet inte riktigt vad man ska göra och istället har jag slöat bort en hel kväll. Morr!!!

Spenderar i alla fall större delen av dagarn tillsammans med gruppen som består av jag, Maria, Ullis och Filip. När jag kommer hem så ska Nellie ut sen är det dags att fixa maten. Idag gjorde jag lax med rosmarin, citron, lök, sparris och sötpotatis. Blev riktigt gott.

Receptet:
- Lax
- Sötpotatis
- Gul lök
- Färsk rosmarin
- Citron
- Färsk ansad grön sparris
- Salt
- Vitlök
- Olivolja
- Senapspulver

Skar sötpotisen och löken i 1 cm tjocka skivor och la på en plåt med bakpapper på. Saltade och satte detta i ugnen i 15 min i 225 grader.
Gjorde sedan ordning "marinaden" för fisken som bestod av 2 msk citronsaft, 2 pressade vitlöksklyftor, lite hackad rosmarin och 2 tsk senapspulver.
När tiden för potatisen gått ut så la jag sparrisen på sidan om potatisen på plåten och sedan laxen ovanpå. Till sist lägg marinaden ovanpå laxen och sen in i ugnen igen i 15 minuter eller tills laxen är färdig. Gott Gott!!

Riktigt kul att göra mat som man aldrig gjort förut, men det tar lite tid. Nu ska jag ta igen den tiden och ta tag i analysen av vårat corporate governance arbete! Godnatt!

1 kommentar:

  1. vart hittad du alla spännande recept? kram Fanny

    SvaraRadera