måndag 7 februari 2011

Träning

Oj vilken fart det är på valpkurssamträningen nu. Riktigt kul att se proffs när de tränar. För oss gick det både bra och dåligt, men jag är riktigt nöjd med dagens pass. Trots löphjärna så skötte hon sig bra och brydde sig inte om de andra hundarna.

Lydnad:
* Fot - börjar bli riktigt fin, ska börja öka avstånden
* Platsliggning - tränar fortfarande mycket med stabilitet (olika avstånd och längder), 30 sek går utan problem
* Läggande under gång - har inte gjort det i fotposition ännu men hon lägger sig skapligt fort och stannar kvar när jag går iväg
* Ställande - tränar stabilitet i stå
* Hopp över hinder - första gången vi testade de idag och det satt riktigt fint efter bara någon gång. Tror att hon tyckte det var kul :)
* Apportering - brukar sitta fint, men idag hade hon glömt bort hur man gör. Träna träna!!
* Inkallning - tränar mest stabilitet i sittandet. Hon kommer på inkallning och så tränar vi ingångar för sig.

Agility:
* Tränade slalomingång med Micke som hjälp och det känns som polletten ramlade ner lite idag. Några träningar till så förstår hon nog vad vi vill.
* Vi tränade handling med 10 cm hinder. Får henne att följa och köra agility med mig. Utökade kombinationen idag och fick riktigt bra flyt. Roligast var att träna upp Micke att alltid köra med den närmsta handen :) Stackarn!

Lite update om vår träning :) . När jag kom hem anmälde jag mig till Monicas tävlingskurs i lydnad och jag hoppas att vi får en plats!

BTW så lät inte banken alltför uppgiven angående lånet. Han såg inget problem i att vi inte sparat ihop hela kontantinsatsen och bad oss skicka alla uppgifter för att de sedan skulle räkna på hur mycket vi kan få låna. WIIEE!! Känns bra även om vi kanske inte köper just detta hus.

Nu ska vovvarna få kvällsmat och sen ska jag stupa i säng. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar