onsdag 23 februari 2011

Framsteg

I måndags åkte vi ut till samträningen med valpkursen, men denna dag var vi helt ensamma och det är första (varannan) måndagen vi inte får till någon gemensam träning sedan Molly var 11 veckor. Hoppas det bara beror på att det har varit sjukt kallt i veckan. Får använda mail-listan för att se hur stort intresset är att fortsätta.

Men vi bangade inte det kalla vädret :) Molly visade sig från sin bästa sida och vi fick en riktig kvalitetsträning. Micke och Molly körde igenom ett jättefint lydnadsprogram. Det Molly fortfarande behöver hjälp med i ett klass ett program är läggande under gång (stabiliteten funkar men hon har inget snabbt läggande) och ställande under gång (även här funkar stabiliteten men behöver lite hjälp att förstå att hon ska stanna). Resten är bara lite finputsning kvar. Vår lilla tjej är SÅ duktig och lär sig supersnabbt.

Sen blev det Yvonnes slalomövning och kombination med hinderstöd och tunnel. Snacka om att det är kul!!

Igår tog Micke en långpromenad för att möta upp mig efter jobbet. Jag slutade lite tidigare för att vi skulle kunna åka till Borensberg och prova smoking. Micke behöver ju en smoking till diplomeringen och hade fått tips om affären i Borensberg. På 10 minuter hade Micke provat ut en smoking i perfekt storlek och beställt hemleverans. Hela paketet gick på 1800 kr i jämförelse med att hyra i Linköping som går på 1500 kr. Väl hemma igen körde vi lite inneträning. Jag tränade med båda vovvarna samtidigt :) Det går bättre och bättre. De får lära sig att vänta på sin tur. Lite kul att Nellie är den som har svårast för detta.

Idag är det träningsdag för mig så jag åkte på mitt vanliga step-pass. Gick väldigt bra idag och jag känner att det inte är så jobbigt längre. Ser framemot våren så jag kan komplettera med löpträning.

Ursäkta mitt träningssvammel! Nog dags att sova :)

Nu ska jag ta hand om köket innan det är dags att krypa ner. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar