tisdag 15 februari 2011

Husköp - Status nerlagt

Vi var och kollade en extra gång i måndags med Peter och Birgitta som stöd. Vi tyckte väl alla fyra att detta hus var något att satsa på. Dock har vi väl inte haft den tur vi hoppats på med budgivningen. Budgivningen började med hundra tusen under utgångspriset och har nu gått upp 300 tusen med 5 och 10 tusen kronors bud. Helt galet att följa! Vi har iaf lagt ner planerna på att köpa hus just nu. Ju mer vi sparar ju finare hus kan vi köpa i slutändan. Drömmen är att hitta ett fint hus till sommaren 2012.

Vi firade alla hjärtans dag med att umgås och äta lite extra gott och lite vin så där på måndagen. Mysigt att bara umgås.

Idag var jag och tränade med Molly, Fanny och Milla. Molly och jag påbörjade lite positionsträning och som alltid är hon sjukt lättlärd. Sötnosen. Jag skulle dock vilja ha lite fart i övningarna hon utför, men det kanske kommer med tiden. Om inte annat kanske vi kan lära oss hur man gör på kurserna i vår. Det allra viktigaste är att vi tycker det är kul :) Fanny och jag fick även snacka av oss lite om nyheterna i våra liv :) Can tell you later!

Vad jag önskar med vår träning är att få lite mer inspiration. Min kreativa sida när det gäller träningen är just nu lika med noll. Jag längtar till tusen efter vårens kurser! Stackars Molly med en så tråkig matte!

Kvällens bästa är att jag tog en tallrik havregrynsgröt för att jag inte orkade laga mat kl åtta på kvällen och Micke kom hem med en stor pizza så här en timme senare. Så blir det med löneklyftorna!! HAHA nejdå...jag var så sjukt hungrig och jag orkade inte vänta på att Micke skulle komma hem. Jag får smaka lite iaf :)

Vi skulle egentligen börja laga ny mat den här veckan då vi sedan igår är med i Linas matkasse. Vi fick leverans av ingredienser till fem spännande måltider. Ska bli jättekul! Men idag blev det inte som planerat och vi var båda hemma på tok för sent för att ställa sig och prova nya recept. Från och med imorgon ska det bli ordning och reda i köket :)

Nu ska jag snart hoppa i säng! Hoppas alla har en lika bra vecka som oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar