söndag 20 februari 2011

Linas matkasse

Vi har haft en toppenhelg! I fredags åkte vi till LHU för lite träning. Blev en del lydnadsmoment och lite agility på "unghund och pensionärs nivå" :) . Nellie tyckte det var superkul och ville köra mer.

I lördags tog jag mig upp till träningen. Det är iofs inte jättetidigt men vi brukar inte vara så snabba på helgerna. Jag älskar att ta ut mig riktigt ordentligt i början på helgen när man fortfarande är i farten. Sen blev det en långsväng med vovvarna i solskenet. På kvällen var det dags för den efterlängtade melodifestivalen. Kan verkligen säga att det 100% bättre live. Jag kunde knappt välja vilken låt jag tyckte var bäst. Eric Saade stod definitivt för den bästa showen om man bortser från Lena PH, så det var helt klart rätt låt som "vann". Annars tyckte jag Enemy var bra, men det verkade jag vara ganska ensam om antagligen pga. att hon lät lite falsk.

Idag gick vi en långsväng med Fanny och Milla. Solen verkligen värmde trots 12 minusgrader. Sen har slappat i soffan, vilket har varit otroligt skönt.

Sen i måndags har vi provat på tre rätter från Linas matkasse:
- Lax med krämigt arborioris, sweet limesås och grönsaksstavar. Betyg: Okej
- Stora köttbullar i champinjonsås med kokt potatis och paprika-och vitkålssallad. Betyg: Supergott
- Svamprisotto med ugnsrostade fänkål, tomat och palsternacka. Betyg: Nej tack (kan bero på att svamp inte är min favorit direkt även om jag numera kan äta det i lagom mängd, men svampgröt NEJ TACK!)

Ni får fråga om ni vill ha något recept!

Nu ska vi sova. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar