tisdag 24 november 2009

Familjehelg och första dagen på nya jobbet

Började familjehelgen i fredags då vi åkte till Norrköping för att kolla på Emmas modeuppvisning. Var riktigt skoj och jag var nära till tårar när deras brudpar kom in.

I lördags kom Malin med familj på besök. Medan Malin, Stefan och Melwin tog en shoppingrunda i Tornby tog vi Thim och Aaron till Busfabriken. Blev 3 svettiga timmar för Micke och mig, men vi hade minst lika kul som dem :) . Här hemma käkade vi sedan mat och blåbärspaj innan de åkte hem framåt kvällen. Micke och jag spenderade sedan resten av kvällen i soffan. Vi är inte vana vid så mycket bus :).

I söndags kom mamma och Ellen med tåget. Vi mötte upp dem på stationen med en liten överraskning till Ellen. Vi skulle nämligen ta med henne till badhuset! Vi badade och fikade i några timmar innan vi begav oss hemåt. Här hemma bjöd Micke på plankstek. Gott!

Efter en skaplig sovmorgon så var jag och Ellen laddade för mer bus, medans mamma var mer laddad för en shoppingrunda :) . Ellen och jag skickade iväg henne till Tornby och lekte sedan med allt möjligt här hemma. Framåt kvällen följde vi med dem tillbaka till stationen och de tog tåget hem till Katrineholm. Riktigt rolig helg! Hoppas att alla kommer tillbaka snart!

Idag var första dagen på mitt nya jobb. Har fått massor av instruktioner idag så nu hoppas jag att iaf hälften har fastnat. Som tur är har jag en dag till under upplärning för det var mycket nytt att ta in. Är med andra ord en ganska trött Ida som kom hem från jobbet idag.

Nu ska jag gå ut med Nellie. Sen ska Micke och jag ta hand om all disk efter helgen och steka pannkakor. Hörs snart igen! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar