onsdag 29 juli 2009

Sötsaker

Sötsaker är inget för mig har jag återigen konstaterat. Tog en liten bit av blåbärspajen som blev kvar sen igår och det enda som återstår är lätt illamående. USCH! ´

Nellie och jag var ute och tränade för en liten stund sen. Hon är så duktig!!! Matte vad vill du att jag ska göra nu?! Responsen man får under ett träningspass är underbar. Vem var det som sa att man inte kan lära gamla hundar sitta? Inte var det jag i alla fall, för min gamla hund kan lära sig allt. Våra nya trick är slalom baklänges (Nellie går alltså slalom mellan mina ben backandes) och slalom när jag backar och Nellie går "vanligt" slalom och så började vi lite smått med buga (typ tackar publiken). Den sista måste jag dock få lite tips om hur man ska lära dem, har ingen bra teknik. Det är inte så lätt att förklara hennes tricks men ni får se dem sen när de är färdiga.

Nellie ska ju vara hemma hos mamma nu i tre veckor när vi jobbar båda två, vet inte hur jag ska klara mig utan min ögonsten. Vi kan i alla fall sätta upp som plan att vi ska sätta ihop ett litet dans/trick-program som vi filmar och lägger upp här i höst så vi har något att se framemot.

Oj vad jag skriver. Dags att sova som vanligt :) Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar