söndag 5 juli 2009

Agility från åskådarplats

Idag har vi varit på utflykt till Åtvidaberg tillsammans med Fanny och Johan. Det var dags för den årliga agilitytävlingen som Åtvidabergs HK och Linköpings HU anordnar. Nellie och jag var anmälda till den tävlingen men jag gjorde avanmälan när tävlingsledaren kontaktade mig och frågade efter Nellies tävlinglicens (kostar 450 kr så jag tyckte det var lite onödigt mycket med tanke på att vi inte kommer tävla så många gånger till). Jag hade i alla fall turen på min sida då jag valde att inte ordna en tävlinglicens med tanke på att Nellie ändå inte kunnat delta idag.

Om Nellie själv fått bestämma hade hon nog mer än gärna hoppat runt på alla hinder själv, men det var skönt för henne att komma ut lite och tänka på något annat än det irriterande såret.

Fanny och jag blev inte lite sugna på en liten valp, speciellt Papillon valparna fick oss att smälta. Vi har för länge sen konstatera att det inte passar att skaffa valp just nu med tanke på att vi inte har någon aning om vad vi får för jobb om ett år. Vi har i alla fall planen på att vi ska skaffa valp samtidigt och sen ska vi åka runt och tävla agility med våra husvagnar :P . Låter inte helt fel!

Agility!
Killarna tycker nog nästan att det är lika kul som oss

Mina älsklingar
En olycklig vovve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar