fredag 3 juli 2009

En ledsen vovve

Nellie är ledsen idag, att ha tratt är ingen höjdare. Mamma skjutsade hit henne idag när jag slutat jobba. Väldigt snällt! Jag kan ju ge Nellie all min tid nu i helgen så hon slipper vara ensam och kanske inte ha tratten så mycket då jag kan passa henne istället. Hon har i alla fall gjort alla sina behov och ätit ordentligt sen hon kom hit och det är tecken på att hon mår bra (är inte så konstigt att det är lite obehagligt).

Vi ska passa på att vara ute mycket i helgen för när vi är ute glömmer hon bort sig lite och beter sig nästintill normalt. Min stora utmaning i det hela är att hålla såret rent, är inte det bästa platsen för ett sår, men det fixar vi.

Nu har jag avslutat min introduktion på jobbet så på måndag börjar allvaret. Jag börjar verkligen den värsta eller bästa (beror på hur man ser det) perioden på månaden, dvs. under bokslutet, så på torsdag måste jag ha stämt av alla mina butikers dagskassor. Det är kul med utmaningar! Nästa vecka kommer jag därmed ha fullt upp på jobbet (de har bett mig jobba övertid), men Micke har semester nu så han är snäll och tar hand om Nellie.

Nu blir det lite mys i soffan med mina två älsklingar innan läggdags. God natt!

1 kommentar:

  1. Ge Nellie en puss på nosen från mig. Kram Fanny

    SvaraRadera