söndag 26 juli 2009

Nellie i blåbärsskogen

Att åka ut till skogen för att plocka blåbär med vovven låter så idylliskt. Vi trivs i skogen allihop så det var mysigt, men Nellie tyckte att vi var konstiga. Jag vet inte om det är vallegenskaperna som kommer fram eller vad det är, hon kunde i alla fall inte slappna av trots att vi lungt satt på varsin plats och plockade bär. Det är i alla fall väldigt skönt att Nellie är så "mattig" i skogen för jag kan ha henne lös hela tiden, även när det kommer massa löpare förbi så bryr hon sig inte.

Vi lyckades i alla fall plocka nästan 1 kg blåbär så nu har vi blåbär till två satser med blåbärspaj. Den första kommer att backas imorgon efter jobbet :) Längtar!
Mamma: Om du hinner läsa detta innan jag ringer igen (har provat men fick inget svar) så får du jättegärna skicka recept på paj till min mail. Hoppas det gick bra att jobba "monsterhelgen"!

Vid lunch idag var jag, Nellie och Fanny ute och sprang. Vi sprang minst 2,5 km men jaq tror nog att vi kom upp till 3 km idag. Var inte alls speciellt jobbigt så nästa gång ska jag lämna Nellie hemma och ta 5 km spåret. Jag tror nog att Nellie skulle klara det också, men hon har varit lite extra trött efter operationen så jag vill inte överanstränga henne för mycket nu i början.

Dags för en ny vecka och jag är laddad! Kram


Nellie trivs bland buskarna (tar gärna med sig hälften hem)

Undra om Micke trivs lika bra? :)

Skatt!


Titta vad duktiga vi var :)

1 kommentar:

  1. Så duktiga ni är, det ser riktigt mumsigt ut! Ser fram emot ikväll. Ja, det vore toppensnällt om ni vill hämta oss. =) kram Fanny

    SvaraRadera