lördag 25 juli 2009

Nellie & jag

Har precis kolla på Marley & jag som handlar om den busiga labradoren Marley. Den speglar alla känslor som man har till sin bästa vän (både glädje och sorg). Känslor som känns 10 ggr starkare när man vet precis hur det är.

Jag och Nellie har snart spenderat 12 år tillsammans och hon är allt för mig. Jag njuter av varje dag och vet att hon gör det också. På helgerna får hon kommer upp i sängen på morgonen. Hon lägger sig i mitten och njuter av att få all uppmärksamhet från oss båda. Synd att man inte kan stoppa tiden och få känna den känslan för alltid.

Skönt att få skriva av sig lite, inte så ofta man berörs så starkt av en film. Kanske inte var det smartaste filmvalet på dagen som Micke och jag firar våran 2-årsdag (har inget speciellt datum, men det var vid den här tiden som vi började träffas "på riktigt"). Så ikväll har vi varit ute och käkat på restaurang, jag åt plankstek (mums!), och har nu myst i soffan till filmen med tårar rullande ner på kinden (för min del). Hoppas och tror att det blir många fler år! Love you!

Imorgon väntar en springtur med Fanny. Har faktiskt börjat se tjusningen med ett varv i spåret. Man ser målet med träningen inom räckhåll och man är färdigtränad på 20 minuter (iaf jag :P ).

Får inte glömma att Therese fyller år idag, GRATTTIS GUMMAN! Vi åker hem på fredag så då ska det firas :)

Njut av helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar