söndag 12 juli 2009

En trött Ida

Det är en trött och sliten Ida som varit hemma över helgen. Jag kan tänka mig att "chocken" från att gå från fyra veckors ledighet till att slänga sig in i hårt arbete har lagt sig och visar sig genom stela axlar och trötthet. Jag menar inte att klaga för jag trivs kanon på jobbet och jag kommer nog redan den här veckan känna mig piggare.

I fredags åkte vi hem till Mickes föräldrar för att äta grillat och umgås. Vi fick även träffa alla små syskonbarn. Nora och Melwin växer så de knakar och har verkligen bjudit på sina små leenden i helgen. Mys! Det känns t.o.m. som att Nora känner igen oss lite :) .

I lördags tog vi en sväng ner till sommarstugan för att ta en titt på nya dasset. Det har blivit riktigt stort och fräscht. Ser verkligen framemot Mickes och min helg där nere i augusti. Tror nog att vädret har vänt tills dess. Vi lyckades sätta oss i bilen bara sekunder innan himlen öppnade sig och bara hällde vatten över oss. Tog en sväng hem till Linda, Jimmy och Nora för lite fika och babymys (som sagt så är hon ett riktigt charmtroll). Hann även med en sväng till factory outlet och jag hittade ett par snygga jeans.

Kl 16 var det dags att vara på plats i Berga och Marias (Mickes syssling) 30-årsfest. Riktig släktträff med de 50 närmaste (stor släkt med stor sammanhållning) och god mat. Det var lite synd för jag hade huvudvärk större delen av kvällen men det var kul att träffa alla och umgås med familjen.

Idag vaknade vi runt tio och åt frukost i lugn och ro själva hemma hos Mickes föräldrar. Sedan blev det fika hemma hos Malin, Stefan, Thim, Aaron och Melwin.

Känns inte som vi gjor annat än att äta i helgen, men hungrig blir man ändå så lunchen spenderade vi med Henke, Robin, Per och Andi, fick även säga hej till Sanna och Carl Philip.

Hann även med en sväng ner till mamma innan vi åkte hemåt mot Linköping. Stannade vid Sus lägenhet och hämtade hennes nycklar så nu börjar det närma sig tills hon kommer tillbaka, woho!!

Oj vad jag skriver. Nu är det dags att förbereda inför imorgon och en ny vecka med betydligt mycket mindre att göra. Planer för nästa vecka är att hälsa på Fanny och Johan som fått en bedårande lite ny familjemedlem, valpen Milla (jag kommer aldrig kunna ta mig därifrån) och gå på bio med älsklingen.

1 kommentar:

  1. Låter som ni haft en bra helg. =) Vi ses i veckan. kram Fanny

    SvaraRadera