tisdag 4 maj 2010

Vi är med valp!!

Om fyra veckor kommer vår lilla border collie flicka :)

Uppfödaren med familj kändes jättebra, valparnas mamma Salsa var också helt underbar och valparna lika så. Jag hade jättesvårt att välja mellan de två supersöta tikarna, men tillslut blev det lilla ChaCha och det var absolut rätt beslut. Nu i dagarna ska vi bestämma namn och jag har lika svårt att bestämma mig nu :S.

Den här typen av bordecollie är precis vad jag letat efter, mamman var inte så stor och var smidig i kroppen (perfekt till agility). Både föräldrarna är lugna familjehundar som gillar att arbeta. Båda föräldrarna älskar dessutom agility. Valpen kommer passa perfekt hos oss, lugnt hemma men med mycket träning både när det gäller lydnad och agility.

Nu ska jag och Maria se till att vi klarar av uppsatsen för samma dag som vi lämnar in uppsatsen får vi hämta vår lilla tjej :) Lycka! Vi ser i alla fall att det börjar närma sig slutet och på söndag är det dag för första inlämning, dvs. inför förslutet. Håller tummarna att vi får konstruktiv feedback som vi kan ha nytta av.

Imorgon är det dags för lydnadcupen igen. Nellie och jag har tränat på de småsaker hon inte fixade förra gången så nu hoppas vi på ett lika bra resultat som sist. Återkommer imorgon med resultatet.

God natt!
Hur söt kan man va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar