söndag 20 december 2009

Vår lilla jul

Jag blev aldrig dålig av vaccineringen. I fredags kände jag mig lite extra seg och hade ont i armen, men annars har det varit helt lugnt. Nu är det väldigt skönt att ha det gjort.

I fredags kom Peter, Birgitta, Linda och Nora på besök. Var riktigt mysigt! Nora är helt underbar så det är tur att vi inte behöver vänta så länge tills vi får träffa henne nästa gång. Det händer ju så mycket om man inte ses på några veckor.

I lördags tog vi en härlig morgonpromenad i 18 minusgrader och strålande sol. Vi gick ner till biblioteket för att lämna tillbaka en bok så på vägen mötte vi upp Fanny och Milla. Sen åkte vi ner på stan, som tur var behövde vi bara några småpaket till kvällen. Skönt att slippa slåss med alla andra julstressade människor.

Till kvällen fixade vi lite julmys med glögg, pepparkakor, julgodis för en underbar kväll med underbara vänner. Vi spelade presentspelet (därav småpaketen vi handlade på stan). Alla hade köpt 3 st paket för 10 kr/st och så kastade vi tärning om dem. Blev en riktig fajt om grejerna :). Sen blev det lite lugnare tempo med en film. Härligt avslut på terminen!

Idag har älsklingen och jag firat vår lilla jul. Började dagen med paketöppning i sängen. Jag fick en pyjamas och googles. Underbar! Sen blev det julfrukost med tomtegröt och julskinkssmörgås.
Fortsatte dagen med en härlig promenad i skogen och vi har tagit jättefina kort som ni säkert redan sett på Facebook. Jag ska lägga upp bilder här också men det blir inte förrän imorgon.

Ikväll har vi ätit julbord och myst framför TV:n med massage och gott att äta. Bättre "julafton" kan man knappt få! Nu ska jag krypa ner i min nya pyjamas bredvid min redan snarkande Micke :) Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar