torsdag 17 december 2009

Paus i städningen

Tog just en paus i städningen. Hela lägenheten såg nyss ut som ett bombnedslag, men nu har jag plockat iordning i sovrummet och datarummet så jag har kommit en liten bit på väg. Mysigt att få lite ordning till helgen och till besöket av familjen Åberg imorgon.

I tisdags jobbade jag sista dagen i Mjölby och tog mig hem till Katrineholm direkt efter att jag slutat. Att köra en i snöoväder är inte det lättaste, höll ratten stenhårt hela vägen hem och körde sakta. Lyckades i alla fall ta mig hem. Väl hemma blev det en mysig kväll hemma hos mamma.

I onsdags lekte jag med Ellen och Nellie i snön innan jag och Nellie åkte över till Therese och Selma. Drack te och delade julklappar. Micke och jag fick en badentré på duveholms herrgård så nu ska vi få njuta av bubbelbad, bastu, frukt m.m. Vilken underbar julklapp, passar mig perfekt!

Sen handlade vi lite lunch för att åka hem till Henke och bjuda honom på mat. Hade en helt underbar eftermiddag!

Bilen som jag lämnat in på Skobes för lagning blev inte färdig under dagen så Nellie och jag tog tåget hem.

Idag hade jag ingen ursäkt längre och det var dags att vaccinera sig. Det är nu 6 timmar sedan och jag känner lite i armen men annars är det lugnt. Efter vaccineringen pluggade jag tillsammans med Fanny och Maria i biblioteket.

Nu kom älsklingen hem så nu ska vi hjälpas åt för att få fint här hemma och en god middag på bordet. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar