söndag 13 december 2009

Hund 2009

I fredags var vi bjudna över till Fanny och Johan på mat och Idol finalen 2009. Vi röstade självklart på Erik. Tack för en underbar kväll!

I lördags var det dags för årets höjdpunkt, Hund 2009!! Åkte hemifrån halv åtta och var inte hemma förrän halv nio på kvällen. Spenderade 8 timmar med alla underbara hundar. Vi har inte blivit något sugna på att skaffa en till :P. Mina krav är inte låga heller. Vill köra agility (på hög nivå), lydnad (mest som aktivitet), freestyle (som aktivitet) och även testa utställning. Micke vill ha en Aussie, men jag tycker att de är lite klumpiga så det kanske lutar mot en border collie. Detta kommer dock inte bli än på ett tag, om ett halvår kommer mitt liv att förändras och jag vill veta hur min framtid kommer se ut innan jag tar mig an en till liten vovve.

Vårens projekt blir att lära Nellie ett helt freestyle program, kanske gå någon kurs och ev. ställa upp på någon tävling. Saknar min lilla solstråle här hemma, men nu är det bara en dag kvar sen åket jag hemåt för att hämta henne.

Idag har vi firat Lucia, med julfrukost, julmat och luciakonsert. Luciakonserten var inte lika bra som förra året, men det var ändå kul att åtminstone få se ett luciatåg detta år. Lucia är verkligen en höjdpunkt på året! kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar