onsdag 9 december 2009

Mitt i veckan

Nu har man klarat av största delen av veckan. Idag har vi lämnat in inlämningsuppgiften och jag har varit på det sista obligatoriska seminariumet för den här kursen. Hade med andra ord en dag ledig från jobbet.

Jobbet rullar på. Nu när det är bokslut så har det varit mycket att göra så tiden går fort. Jag har bara tre arbetspass kvar. Det är mycket roligare att jobba än att plugga, men det ska ändå bli skönt att få fokusera på studierna när detta vikariat tar slut. För studierna har ju hamnat lågt på min prioriteringslista de här veckorna.

Det har hjälp otroligt mycket att få ha Nellie hemma hos mamma den här veckan. Tack! Man märker nu hur mycket tid det egentligen tar, men det är tid som jag mer än gärna lägger på min älskade lilla vovve :) Ska hämta henne igen på tisdag/onsdag!

Anledningen till att Nellie är hemma hos mamma är att vi ska åka till hundmässan i Stockholm på lördag. Ska kolla på alla roliga raser, tävlingar och shoppa julklappar till Nellie.

Jag lämnar det bästa till sist......det är 60 dagar kvar till THAILAND idag!!! Imorse var jag uppe tidigt för att boka platser och extra bagage så nu känns våran drömresa nära. Nästa vecka ska vi betala biljetten också. Längtar till februari!

Nu ska jag fortsätta kolla på bonde söker fru och staxt njuta av nybakat bröd och julskinka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar