söndag 10 oktober 2010

Helgen

Vi har haft en underbart skön helg! Igår blev det en härlig höstpromenad i skogen med trevligt sällskap :) . Sen tog vi det lugnt resten av kvällen och bara njöt av lugnet. Vi kollade på PS i love you, vi har sett den förut men den är lika rörande varje gång.

Idag har vi gjort lite mer nytta. Vi började dagen med att städa för att sedan åka till Vidingsjö för lite träning. Fokus för träningen idag var klass II momenten för Nellies del. Det är kul att se att hon börjat greppa rutan utan target nu :) . Med Molly har vi börjat träna backa, sidförflyttningar och ett snabbt läggande inför framtidens tävlingar. Blev lite peppad av valpkursen i måndags då Yvonne visade lite tips med sin lilla Vera. En av hennes hundar (minns inte vilken) kunde alla elitklassmoment vid 4 månaders ålder. Det är galet och väldigt inspirerande! Som sagt fick vi många bra tips på hur vi ska träna. Hon börjar dessutom bli väldigt duktig på apport.

Sen åkte vi till Djurmagazinet för att handla halsband och koppel. Blev ett lila halsband och ett svart koppel. Jag är supernöjd med halsbandet som är likadant som Nellie har (men Nellie har ett rosa), men det fanns inte så många snygga koppel att välja mellan så det blev ett vanligt svart så länge. Vi får hålla oss till Stockholmsmässan :). Det blev även en smal dummy och två aktiveringsbollar. Grattis lillstrumpan (i efterskott)!! Aktiveringsbollar är sjukt bra! Hon höll på med dem säkert en timme innan hon slocknade och sov som en stock. Är ett bra alternativ när hon har tråkigt.

Många skriver på sina bloggar hur sjukt irriterade de är på saker och ting och jag brukar då tänka att jag faktiskt inte blir irriterad för så mycket som jag sedan måste skriva om (vilket iofs är ganska skönt) . Idag blev jag dock det! När vi var och handlade var det någon j-vla idiot som hade slagit upp dörren i sidan på vår bil. Det blev ett snyggt märke och en buckla. Tack så mycket!!! Är det någon mer än vi som faktiskt tänker på vad en bil kostar att ha?! Aja vi kommer över det och får fixa det när vi lämnar in bilen på nästa service.

Nu är det nattpromenad och snart dags för en ny vecka! God natt!

Vovvarnas fina halsband!

Mitt nya inköp. Ett par graningekängor inför höstens (ev. blöta) hundträning. Jag har prövat massor av kängor här i Linköping, men mina smala och långa fötter gör att många känns som stora klumpar. Dessa underbaringar sprang Mickes mamma, Birgitta på när vi gick en sväng i Vingåker. Jag blev kär direkt och jag behövde inte lägga mer än 850 kr. Vilket kap!

1 kommentar:

  1. Fina halsband till fina vovvar! =)

    Lääängtar till det här: http://kennet.skk.se/stockholmhundmassa/

    Ses på lördag!=) kram

    SvaraRadera