fredag 8 oktober 2010

Veckorna går

Jag har nu jobbat klart mina sex veckor för Uniflex på Expert. Jag fick en biobiljett som tack för den här tiden. OCH det bästa av allt så har jag nu blivit anställd på Expert t.o.m 31 mars!! Känns jättebra att äntligen ha en fast punkt, bra arbetskamrater och jag ser chansen att få utvecklas inom ekonomi.

Så på sista tiden har jag verkligen samlat vuxenpoäng :) Jag har:
- skaffat mig ett jobb
- gått med i facket och a-kassan
- beställt diskmaskin
- gjort upp budget med en bra sparplan inför framtiden

Samtidigt som det är roligt att jobba känner man att tiden inte räcker till. Har inte lika mycket tid att träffa vänner och träna mig själv. Speciellt är det svårt att träffas nu när hundarna inte kan följa med någonstans för när vi inte jobbar vill vi lägga all tid med vovvarna. Många undrar hur vi klarar av vovvarna nu när vi jobbar båda två. Jag tycker dock att vi lyckats väldigt bra. Vi utnyttjar så mycket flex vi kan och jobbar omlott så mycket som det går. Micke tar dessutom ut 1,5 timmes lunch varje dag. De får 45 minuters promenad på morgonen, 1 timmes promenad på lunchen och sedan ett rejält träningspass på eftermiddagen. Det funkar riktigt bra, även om Molly gör lite bus när vi inte är hemma och vi har lite backup planer ifall vi märker att det inte funkar.

På tal om träning har jag köpt prova-på- kort på friskis och svettis här i Tannefors. Ligger nära och har alla möjliga pass. Tänkte att jag ska hinna med ett pass i veckan och ev. ett pass på helgen. Under den tiden kan jag med gott samvete lämna Micke med vovvarna. Det blir inte lika mycket träning som förr, men det är bättre än ingenting och det är ju inte direkt så att vi sitter hemma i soffan resten av kvällarna. Med tanke på att jag inte kommer träna så mycket tycker jag att Friskis är ett bra alternativ som endast kostar 1300 kr per år (för all jympa, step m.m.).

Igår slutade Micke vid lunch för att vi på kvällen skulle kunna unna oss lite vardagslyx och spendera tiden för oss själva. Vi åt en 3-rätters middag på Plaza och avnjöt musikalen Mamma Mia på Cloetta center. Musikalen var sjukt bra. Storyn kan väl de flesta, men vilka röster (!!) har aldrig hört något liknande. Tack älskling för världens bästa examenspresent!!

Ikväll är det lite lugnare. Vi har varit vid Vidingsjö för att träna med vovvarna, sen har vi avnjutit fajitas framför idol.

Oj nu blev det ett långt inlägg :) Njut av helgen för det tänker i alla fall vi göra!!

1 kommentar:

  1. Härligt att ni har kommit in i en rutin i alla fall och att det känns bra, blir ju lite lättare med allt då.

    Hoppas ni får en bra helg! Kramar

    SvaraRadera