söndag 17 oktober 2010

Jag älskar hösten!

Detta är nog första gången jag någonsin känner så. Hundarna mår superbra då de inte behöver lida varken av värmen eller kylan. Matte och husse spenderar mer än gärna flera timmar utomhus i den underbara höstsolen. Man kan tända massa ljus på kvällarna och mysa i soffan medan hundarna sover gott efter dagens aktiviteter.

Vi började lördagen med att ta en långpromenad till södra ekkällan för att drömma om framtiden. Vår största dröm är att köpa ett fint hus/radhus med bra trädgård för hela familjen. Jag har lagt upp en bra sparplan inför detta, men det vore nog smart att även gå till banken för lite rådgivning om var vi ska placera pengarna för bäst avkastning.

När vi kom tillbaka bakade jag bullar och vi storstädade inför söndagens besök. På kvällen träffade vi Fanny och Johan. Vi åt middag och gick på bio. Var riktigt kul att ses! Filmen var sådär, men jag fick skratta lite i alla fall.

Idag har familjen Åberg varit här på besök :) . Peter hjälpte oss att spackla igen hålet som Molly rivit upp i väggen så nu är det snart återställt. Jag och Micke tog hand om Nora en stund medan de andra åkte till Ikea. Hon är världens charmtroll och det gick hur bra som helst!! Jag trodde nog att hon skulle bli lite ledsen eftersom det var ett tag sedan vi sågs, men som jag sa så gick det hur bra som helst :) .

Andelningen till hålet är att Molly hade tråkigt en dag denna vecka. Även om vi kämpar med att hon inte ska få vara ensam så mycket och att hon ska få mycket aktivering om dagarna så är det ju fortfarande fruktansvärt tråkigt att vara ensam när man är så liten. Många i vår närhet har tröstat oss med att de faktiskt gör sådana saker i den här åldern och att det går över så småningom. Känns väldigt bra att få det stödet, men man blir fortfarande orolig att hon mår dåligt av att vara själv. Så imorgon kommer en potentiell hundvakt hit på besök :) . Det är pensionär här i huset som har haft hund hela sitt liv och som själv erbjudit sig att vara hundvakt. Molly kommer då få vara hos henne när vi jobbar men vi kommer fortfarande ta hand om alla promenader. Vår plan är att hon får vara där på eftermiddagen för då blir det fortfarande ensamträning på förmiddagen och bara några timmar som hon får vara borta. Nu hoppas vi att allt kommer fungera utan problem!!

Nej dags att sova! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar