torsdag 3 juni 2010

Välkommen till vår familj, lilla Molly!

Nu är hon äntligen här :) Jag passar på att sitta lite vid datorn när mina två tjejer sover.

Igår var då dagen med stort D och vi åkte till Strängnäs för att hämta lilla Molly. Allt var i sin ordning, men det blev ett litet tårögt farväl av uppfödaren. Molly var lite orolig i bilen men somnade efter en halvtimme uppe på Mickes väska i baksätet. Hemma hos mamma väntade Nellie och det första mötet. Nellie skällde lite till en början, men Molly är verkligen ingen rädd liten tjej så mötet gick kanon. Här hemma har Molly fått sett tänderna några gånger, men då backar hon snällt undan och låter Nellie vara i fred. Molly har t.o.m. försökt att busa lite med Nellie, men hon får inte så mycket till respons utan ger upp ganska snabbt. Det skulle ju faktiskt vara det bästa om de inte bryr sig om varandra. Molly får skaffa sig andra roliga hundkompisar att busa med.

Igår när vi kom hem fick Molly mat och både kissade och bajsade här utanför innan det var sängdags. Somnade som en stock i buren, men sen har hon vaknat varannan timme och då var det kissdags. Men hon var så himla duktig och kissade direkt när vi kom ut :) . Jag fick sova den större delen av natten på golvet så det tänkte jag fortsätta göra nu några nätter så hon känner sig trygg hos oss.

Idag började vi dagen med ett varv runt huset och sen blev det frukost och ytterligare ett besök på gräsmattan här ute. Sen tog vi det lugnt här inne en stund innan vi begav oss ut på gräset alla tre tjejer. Båda vovvarna tyckte nog det var skönt och somnade sött i skuggan båda två. Ett plus var att matte kunde sitta i solen och få lite färg på näsan (är välbehövligt!)

Nu har vi ätit alla tre och varit ute ytterligare en gång. Än så länge har vi inte haft några olyckor här hemma, så Molly sköter sig exemplariskt. Hon är verkligen världens goaste valp! Är glad hela tiden och såklart väldigt busig, vill gärna vara med mig och är inte ett dugg rädd för nya saker så detta kommer bli underbara år med en underbar hund :)

Snart kommer husse hem och då ska jag passa på att ha lite egentid med Nellie. Vi ska till skogen med Fanny och Milla. Blir en promenad och sedan lydnadsträning på planen. Är också bra för husse att ha egentid med Molly för att lära känna henne.

Jag har inte lyckats ta några fina kort än men några kan jag lägga upp ändå:

Så här ville jag helst ligga :)Stolt husse!

Filip ville helst att Molly skulle stanna hemma hos mamma
Som ni ser tar Nellie det hela med ro (hon är inte underlägsen utan låg och rullade sig i gräset och då blev Molly lite nyfiken)
Mina tjejer med varsin pinne, vilka kompisar!
Nellie och Molly ute på gräset i det härliga vädret
Molly är lite nyfiken på Nellie
Picnic korgen var spännande, ni kan ge er på att matte fick ett gott skratt när Molly klättrade i den alldeles själv
Molly är nöjd i gräset, här somnade hon sedan gott. Att använda kopplet går jättebra :)


Nuvarande position och då passar matte på att ta fram datorn med tillhörande sladd som syns i bakgrunden :)

1 kommentar:

  1. Åh vilka härliga bilder, ska bli kul att få träffa lilla Molly! Kramar

    SvaraRadera