måndag 14 juni 2010

Studenten m.m. i Katrineholm

I helgen var det fullspäckat schema när vi skulle hemåt för att fira två studenter, Filip som slutat nian och fyllt 16, Pappa som fyllt i början på maj och Thim som fyllde 5 förra veckan. Med andra ord fick Molly chansen att testa hur det verkligen är att leva tillsammans med oss :) . Ett socialt liv med underbar familj och vänner!

I torsdags tog min kusin Emma studenten och det skulle såklart firas! Mottagning hölls i fredags kväll med god mat och trevligt sällskap. Molly fick följa med, hon skötte sig exemplariskt och charmade alla. Hon tog alla nya människor med ro och somnade flera gånger mitt i allt (speciellt när alla var tråkiga och skulle äta, vilket inte matte hade något emot :) ).

I lördags var det dags för Sanna att ta studenten, men då fick Molly stanna hemma hos mamma under utspringet och sen tog mormor och morfar över under mottagningen. Vi blev återigen bjudna på riktigt god mat och dryck. På kvällen sen tog vi med oss vovvarna hem till Henke och Linda för att umgås lite med vännerna och för att de skulle få träffar lilla nytillskottet i familjen. Tror att Molly återigen lyckades charma alla och somnade lugnt mitt på golvet.

I söndags var det dags att fira Thim så vi åkte till Vingåker en sväng. Var roligt att träffa alla barnen, men oj vad de börjar bli stora nu allihop! Molly tog även detta med ro och sov den mesta tiden i buren. Sen bar det av hem till Pappa i Flen. Solen hade för första gången denna helg tagit sig fram så vi kunde sitta ute och avnjuta god mat. Min lillebror Edvin blev stormförtjust i lilla Molly så de hade riktigt kul hela dagen.

Så för Molly har det blivit bilträning, miljöträning, passivitetsträning och socialträning i mängder hela helgen, vilket hon har klarat galant. Buren har fungerat som en lugnande plats när hon behövt sova och haft svårt att komma till ro. Micke och jag visste ju inte innan om det skulle bli för mycket för henne så vi har alltid haft möjlighet att åka hem om hon skulle bli stressad. Som sagt så har det gått superbra och hon har kunnat vara med på allt. Idag blir det däremot en lugn dag och hon har nu sovit i 2 timmar bredvid mig.

Under helgen har jag också blivit firad ordenligt och jag har fått massa fina födelsedagspresenter och examenspresenter:
- Hjärtformad skål och "nalle" av Therese (Molly fick en fin leksak också)
- Stora vinglas
- Tårtkupa
- Böcker i mängder :) ( Nya Marian Keys, 2 pocketböcker, Freestyle och Rallylydnad skrivna att Yvonne Öster som vi ska gå kurs för och en till hundaktiveringsbok)
- Presentkort på HM
- Presentkort på IKEA (till nytt överkast)
- Pengar

Tack så jättemycket för allt fint jag fått!!!!


Lite bilder från helgen (dock inte från Emmas student för de finns bara i Mickes kamera så de kommer senare):
Grattis Sanna!

Carl-Philip och Sanna

Ekonomi :)

Många fina paket

Thim och Aaron

Lilla Melwin

Filip och Edvin leker med Molly

Edvin och Molly på promenad

Molly vid sjön


Nu ska vi se om jag kan få något vettigt gjort innan busfröet vaknar. Micke ska komma hem skapligt idag så Nellie och jag ska passa på att åka ut till brukshundsklubben och träna lite.
Mer bilder och filmer på Molly kommer under veckan! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar