tisdag 8 juni 2010

Sista veckan!

Igår spenderade jag hela dagen i skolan och Micke fick vara hemma med vovvarna. Det var nämligen dags för slutseminarier och framläggning av vår uppsats. Nu är alltså uppsatsen framlagd och det finns ingen återvändo, betyget sätts nästa vecka och sen kan vi ta ut vår examen :). Framläggningen gick bra, men som Jörgen sa har alla uppsatser och det har såklart vår uppsats också. Blir en lång väntan på betyget, så som vi har kämpat!

Molly sköter sig fint och är en väldigt go liten tjej. Trots den bra starten med två hela dygn utan en enda olycka här inne har det blivit lite pölar här inne. Micke och jag gör iaf så gott vi kan och springer ut efter maten, efter att hon druckit, efter att hon sovit och efter att hon busat. Så vi tror att det kommer bli jättebra :) . Det vi är mest förvånade över är att hon sover hela natten!! Igår la vi oss ganska skapligt men ändå vaknade hon inte förrän 07.20 och ville ut. Molly är en väldigt duktig liten tjej och det gör ju att vi har mer energi på dagarna som vi kan lägga på henne, vilket känns otroligt bra. Det märks också att hon är lättlärd. Kan alla möjliga små tricks utan att vi direkt har tränat. Igår provade vi också att gömma en godis så hon fick leta och det gick superbra!

Nellie sköter sig också exemplariskt. Hon säger till på skarpen när det behövs. Hon är lika glad och busig som vanligt så jag tror inte att hon blivit ledsen. Gör allt för att hon även ska få liten egentid med mig varje dag. Gäller att passa på när lilltjejen sover :). Jag hoppas vi kan få tid att åka ut till agilitybanan med Milla och Fanny någon dag när Micke kommit hem (så att lillan kan stanna hemma).

Nej nu ska jag avrunda detta. Maria kommer alldeles straxt och vi ska göra vår sista uppgift. Nämligen förbereda inför morgondagens opposition på en annan uppsats om förvaltningsfastigheter. Ha en bra tisdag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar