söndag 21 mars 2010

Hundträning!

Idag har det blivit mycket hundträning :) . Började dagen med en tur ut till agilitybanan/träningslokalen med Nellie, Milla och Fanny. Det blev mycket lydnadsträning men också en del freestyle. När det gäller freestyle så har jag byggt ihop en kombination som börjar sitta riktigt bra. Nu ska jag bara ha fantasi att bygga ihop fler kombinationer. Lydnadsträningen gick också riktigtbra. Vi behöver träna mer på platsläggande och stanna under fot.

Vi ska nämligen tillsammans med Fanny och Milla vara med på lydnadscupen i april/maj vid Linköpings BK. Det är fyra inofficiella tävlingar så det är perfekt träning inför riktiga tävlingar.

Nu ikväll satt jag och bläddrade igenom reglerna för ett lydnadsprov och upptäckte precis som Fanny sagt att det ingår apport i lydnadsklass I. Så ikväll har vi övat på att hålla en toarulle (man tager vad man haver) i munnen. Hon är så sjukt lättlärd, så efter några minuters träning höll hon den i munnen tills jag sa loss. Imorgon ska jag hämta vår apportbock hemma hos mamma. Det blir hårdträning med apport inför tävlingen i april.

Imorgon bär det av hemåt för klippning, firande av Edvin och volleyboll.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar