onsdag 28 december 2011

Julen 2011

Har passerat med full fart. Vi började med Bingolottos uppersittarkväll hemma hos familjen Åberg. Vi hade lilla julafton med alla barnen.

På julafton tog vi en långpromenad med vovvarna. Vi gick ner till Linda för att kolla på deras nya hus. Såg väldigt bra ut och jag tror att det kommer passa dem perfekt. Efter lunch åkte vi hem till min familj. Det serverades glögg, pepparkakor med ädelost framför kalle anka. Efter maten kom tomten och det var inte dåligt med paket han hade med sig :) . Roligt när min äldsta lillebror börjar förstå tjusningen med paket istället för pengar :)

På juldagen åkte vi hem till Mickes familj igen för att umgås med hans släkt. Vi åt resterna från julafton och tog det mest lugnt. På kvällen var det fest hemma hos Therese och Jocke i deras nya hus. Lycka och Molly busade hela kvällen! Lite senare kom även Hux och det blev en riktig hundfest. Under kvällen hade stormen Dagmar tagit sig in över Kholm så när vi skulle ta vår 5-kilometers promenad hem till mamma var det blåsigt och beckmörkt. Jag kan meddela att vår lilla svarta tös sov väldigt gott den natten! Nellie som var kvar hos mamma under kvällen blev superglad när vi kom hem. Sötnosen!

På annandagen var det dags för julfirandet nr 3. Nu hemma hos min pappa. Serverades god mat och vi fick massor med paket.

Alla våra julklappar från hela helgen:
* Hissgardin
* Lykta
* Muffins receptbok
* Tavla
* Tvättmedelsburkar
* Presentkort från en inredningsbutik i Kholm
* Pengar (ska gå till mitt lilla trapp-projekt)
* Snöskyffel
* Kratta
* Borste
* Tapet-set
* Slip-grej (vet inte vad det heter)
* Spackel-set
* Vägg-ord
* Planteringsspade

Helt galet mycket grejer (tror inte att jag missade något)! Är väldigt tacksam för allt fint och användbart till vårt nya hus!! Nu längtar jag tills vi får sätt igång (endast två veckor kvar). Säg till om ni har en hantverkshand ledig!

Bara några timmar kvar innan det blir helg igen. Vi kommer fira nyår i Kläppen givetvis tillsammans med vovvarna och med Sanna och Carl Philip. Imorgon väntar en vanlig jobbdag och på kvällen lite tacomys med några jobbarkompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar