söndag 11 december 2011

Ha roligt!

Det var bland det sista som Yvonne sa till mig innan tävlingen, men jag hann bli sjukt nervös innan det var vår tur. När vi stod på "startlinjen" bestämde vi oss för att ha jäkligt roligt. Det funkade! Jag var så himla nöjd efter framträdandet det var endast några små små misstag under hela programmet. Molly var fantastisk.

När det sedan var dags för prisutdelning och de började ropa upp namnen bakifrån förväntade jag mitt namn runt 6-7:e platsen. Men de ropade upp 7:e platsen, sedan 6:e platsen osv. När jag och Nathalie (en tjej från min klubb) förstod att vi båda var på prispallen trodde nog ingen av oss att det var sant. Jag och Molly slutade på en hedrande 3:e plats med 26 poäng av 30 poäng. Inte illa av min 20 månader gamla lillstrumpa!


Efter prisutdelningen

Under dagen hann vi även med lite shopping. Vi handlade:
* Back on track- täcke till Molly
* Hundgodis
* Ett sött valpkoppel till vår nya lilla stjärna som förhoppningsvis kommer att se dagens ljus den 1:a februari :)

Idag har vi varit funktionärer på SM. Micke gjorde ett strålande jobb som inkastare och jag tog hand om papprerna som domarna skriver. Jag fick även den stora äran att köra ett av de två uppvisningsprogrammen som skulle vara under pausen mellan HTM-SM och Freestyle-SM. Molly var verkligen supertrött och orkade knappt träna med mig (hon skällde och var i en helt annan värld). Men när vi klev in på banan visade hon dock att hon är en riktig tävlings hund. Upppvisningen gick även den toppen, även om det blev några fler misstag än igår.

Nu är vi en sliten trio som har slagit oss ner i soffan. Nellie blev superglad över att vi kom hem. Det blir ingen sovmorgon imorgon utan då är det dags för luciatåg på mitt jobb. God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar