söndag 1 maj 2011

Veckorna har passerat

Oj vad tiden går fort. Jag har inte bloggat på evigheter. Kan säga att jag lever i en hundbubbla. Vi lever på hundklubben med 3 st kurskvällar i veckan plus massa träning i mellan. Det är ju så otroligt roligt! Suget efter ännu en liten BC växer sig bara allt starkare :) . Micke har varit i kontakt med två uppfödare. Går allt som det ska kommer vi ha en liten hundbebis nästa sommar. Att behöva turas om att träna med Molly känns ju bara dumdristigt.

Vi har börjat med agilityträningen nu och det är ju som ni vet det bästa jag vet. Jag är så lycklig och min lilla tjej är galen. Kan säga att hon är mer vild än tam. Dock har vi sett glimtar av en riktig agilityhund. Nu ska jag bara lära mig att hantera hennes otroliga energi. Tur att vi har Yvonne som tränare :)

Påsken har passerat och lika så valborg. Påsken firades med våra familjer och vi hann även med att träffa vännerna. Långfredagen spenderades med mamma och mina syskon. Vi hade en härlig dag i solen och avnjöt grillat på deras inglasade altan. Blev en hel del freestyle och lydnadsträning med lillstrumpan. På påskafton åkte vi ut till Katrineholms brukshundsklubb för att möta upp Therese, Jocke och Selma. De kom glidandes i Jockes Supra, precis så man tänker att hundfolk ska ta sig till träningen :) . Vi körde lite agility och njöt av värmen.

Micke valde att springa ett långpass och jag plockade upp honom vid lyttersta efter att han sprungit 3 mil. Jag hann lite före till mötesplatsen så jag la ett spår till Molly. Eftermiddagen/Kvällen spenderades med hans familj. Självklart satt vi alla bänkade framför körslaget. Katrineholms kören räckte ända fram till finalen där det mötte lite för stort motstånd (och då menar jag inte körmässigt utan vem som är mest känd).

På påskdagen åkte vi till Henke och Linda en snabbis. Vi träffade deras lilla nytillskott Hux som var så sjukt söt. Valpsuget stillades knappast. Molly och Hux kommer säkert få roliga stunder tillsammans. Therese och Jocke ska också köpa valp så snart kan vi skapa ett hunddagis med bara våra hundar :) Är detta generation skaffa hund? Sen åkte vi till min pappa och fick massa gott grillat. Molly och min lillebror Edvin har sedan Molly var riktigt liten fungerat jättebra ihop. De är bästa kompisar :).

På annandagpåsk var vi hemma i Linköping och bara njöt av dagen. Vi åkte ut till Bergs slussar och gick en lång sväng längs kanalen. Köpte mat på vägen hem och avnjöt den på balkongen.

Veckan har gått i rasande fart med allt som händer på jobbet. Jag kan ju säga att jag inte har en lugn stund och nästa vecka lär det bli en hel del övertid. I fredags åkte Micke och jag till Tornby för att inhandla en hundförarväst till honom (fanns dock inte i rätt storlek) och inredning till vår balkong. Till balkongen hittade vi massa snygga saker :) Blev ett set med 2 stolar och bord, en grå matta (fejkgräs eller vad det kallas) , en rottingkruka och två kuddar. På kvällen avnjöt jag inspelat kungligt bröllop. Hon var så fin! Men jag saknade känslorna som vårt kungapar visade i somras.

I lördags fortsatte shoppingen till balkongen. Den här gången var det blommor som stod på inköpslistan. Vi åkte till blomstertorget i Ullstämma och det var vi inte ensamma om. Vi köpte ett sälgträd till krukan och blommor till blomlådan. I den andra lådan ska vi plantera färska örter till sommarens matlagning (tack Sanna för tipset :) ). Sen blev det 1,5 h hundträning på LHU. Vi tränade lite lydnad innan vi fick tillgång till agilitybanan. Det var två tjejer som hade ockuperat båda banorna och tydligen kan man inte träna ihop, vilket jag tycker är väldigt konstigt. Agility är väl superbra att köra flera stycken så man kan ta pauser under tiden. Där var vi inte välkomna iaf.

På kvällen kom Sanna och Carl-Philip, vi invigde balkongen med varsitt glas cider/öl. Sen blev det middag i form av lite tapas till förrätt, kött och potatissallad till varmrätt och cheesecake med hallon till efterrätt.

Idag har vi kollat på ett hus, som hade massa potential men det var för mycket att göra. Vi vill ju inte spendera all tid med renovering. Sen blev det mer hundträning och promenad/löptur med Sanna och Carl-philip. Nu väntar en ny vecka med förhoppningsvis mer sol. Hoppas ni har haft en bra valborg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar