måndag 18 april 2011

Det är tydligen inte hälsosamt att träna

Vaknade upp med en dunkande fot och nu ikväll har den varit riktigt svullen. Inte alls skönt! Anledning är troligtvis att jag testade min nya löparskor i spåret igår. 2,5 km gick faktiskt över förväntan men det kändes att jag var ovan. Det är troligtvis ovanan som satt sig i foten :( .

Igår var det dags för Mollys och min debut på lydnadsplanen. Vi stod över platsen, men fick komma in på tandvisningen. Molly ville inte sitta still och helst inte visa tänderna för den konstiga domaren. Vi har ju inte tränat detta så mycket, mest för att det har fungerat jättebra de gånger vi har kört, men det är bara att träna mer. Efter det blev jag supernervös och Molly kändes lite loj. Väl på planen gick det bra efter linförigheten. Jag fick jobba för att hålla uppe fokus och det gav resultat då vi fick 4 st nior på raken. Vi fick goda omdömen, att vi var ett trevligt ekipage att titta på och att Molly verkar vara en pigg hund. Jag tycker att det känns hoppfullt inför framtiden. Vi ska träna platsliggning och högre motivation i linförigheten så kommer första priset inte vara långt borta.

Idag mötte Micke och vovvarna upp mig på stan och vi invigde Bosses glassbar. Härligt med sommarvärme! Nellie tyckte dock att det var lite jobbigt så nu har jag tagit bort "all" hennes päls. Märks redan att hon tycker det är skönt. Molly blev alldeles till sig, hon tror nog att vi har en ny hund här hemma.

Nu ska vi sova. Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar