måndag 4 april 2011

Mycket att stå i...

Det är mycket som händer runt oss just nu så bloggen blir en aning lidande. Tror att jag skrev om det i förra inlägget också. Micke håller just nu på att laga middag, dvs. vi har inte haft tid förrän nu att fixa mat. Men det kanske låter som jag klagar, men absolut inte! Mer en förklaring varför vi inte syns eller hörs så mycket.

Förra helgen var proppad med jobb. Jag avslutade min tjänst på Expert med 10 timmars övertid de sista två/tre dagarna. Väl hemma väntade en väldigt förstående sambo och två glada vovvar.

I helgen blev det kalas gånger 2. Först firade vi Melwin som fyller två år imorgon. Han är ett riktigt litet charmtroll! Jag, Malin, Melwin och vovarna tog en promenad i vårvärmen. Peter byte däck på vår bil så nu måste de förbli vår!

På kvällen var vi bjudna till Henke och Linda. Henke fyllde nämligen år och de hade ställt till med en underbar middag. Först blev det italiensk buffé och sedan mumsig blåbärstårta. Var så himla härligt att umgås med vännerna som man inte träffar så ofta längre. Tyvärr hade jag huvud/nackvärk hela kvällen :( (som fortfarande inte släppt helt!?).

Söndagen gick mest åt att förbereda inför veckan. Vi tvättade, strök och var på stan en sväng. Men det blev lite annat gjort också, vi hann med en sväng till LHU för träning och jag hann även med ett par timmars jobb.

Idag har jag påbörjat ett nytt jobbäventyr. Jag kände mig otroligt välkommen och jag tror att det kommer bli hur bra som helst. :) Spännande!

Vad jag babblar om allt och ingenting!

Veckans planer:
*Måndag: Nytt jobb och lydnadskurs. Check!
*Tisdag: Avtackning på Expert och Freestylekurs (tur att vi är två)
*Onsdag: Ida träning och städning
*Torsdag: Fixa naglarna och lite lydnadsträning med Molly
*Fredag: SOVA!
I helgen ska vi bara ta det lugnt och njuta. Innan dess blir det massa spännande jobb för oss både :). Tack o hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar