lördag 19 november 2011

Nu händer det grejer!

Bloggen har blivit lidande de sista månaderna och det beror helt enkelt på att jag inte har tid. Det händer grejer i vårt liv kan jag lova! Vuxenpoängen som vi har tagit de senaste dagarna slår i taket. VI HAR KÖPT ETT UNDERBART RADHUS!

Äntligen var det vår tur. Vi vann en ganska intensiv budgivning och jag var helt skakis när vi gick till mäklaren. Efter att det blev klart att huset blivit vårt har dagarna bestått i att diskutera badrumsrenovering, bankmöte, besiktning och mycket mer.

Badrummet på övervåningen ska vi renovera, helst innan vi flyttar in. Jag har kontaktat en firma som min jobbarkompis Emmas mamma jobbar på. De ska komma och lämna en offert i början på december och förhoppningvis har vi råd att sätta igång på än gång.

Annars är lånet fixat, handpenningen förs över nästa vecka om allt går som det ska med saker som säljaren lovat att fixa, försäkring är fixat. Vi har en design till badrummet och har fixat tid med en jurist på jobbet som ska hjälpa oss med testamente och allt annat viktigt man måste tänka på när man tar miljonlån utan att vara gifta. Nu hoppas jag att vi tänkt på allt om inte annat får vi lära oss på vägen.

Det känns i alla fall galet bra! Speciellt efter att vi idag hjälp några kompisar flytta in i deras hus :) Vi börjar bli så stora!

Var tvungen att skriva av min glädje lite :)) Förhoppningvis kan bloggen nu bli ett sätt för oss att visa våra framsteg med huset för er där hemma.

Vårt blivande hem! Observera hundarnas stora trädgård :P

Vardagsrummet och den öppna planlösningen fick mig på fall.

Mitt egen designade badrum efter verkliga mått på badrummet på övervåningen. Micke gillade det också, så nu hoppas vi att det blir verklighet.

3 kommentarer:

  1. Stort grattis till att ha blivit med hus! :) Verkar vara jättemysigt, härlig trädgård också! Ska bli kul att höra vart i stan flyttlasset bär! :)

    SvaraRadera
  2. Vad fint det ser ut! Kanonbra trädgård ju... Grattis igen!

    SvaraRadera
  3. Grattis och lycka till! Ser jättemysigt ut!
    Hälsningar från farmor o Ewert

    SvaraRadera