torsdag 21 juli 2011

Härlig dag

Idag har Mickes älskade syskonsbarn varit här. Vi var på flygvapenmuseumet och sedan i trädgårdsföreningen vid den nya fina lekplatsen. Micke och jag hade gjort kycklingsallad och pannkakor till lunch. Det blev många timmar med bus och jag hoppas att barnen uppskattade det lika mycket som vi :). Sen blev det hem för att byta om och skriva ut en agilitybana.

På torsdagar är de veckans bana på klubben och jag hade idag ansvar för att ta med en bana. Jag valde en hoppklass 1 bana som Åsa Wrede gjort. Ingen vanligt klassisk tråkig-klass ett bana utan med ganska mycket svängar. Såg kanske svår ut vid försöka anblicken men alla klarade den bra. Jag är riktigt nöjd över Mollys utveckling den senaste tiden. Med lite mer träning tror jag att det kan både gå bra och fort. Just nu går partier av banan väldigt bra, men det blir lite småfel här och där som stör flytet en aning. Bara att jobba vidare! Jag är helt exalterad över kursen som vi ska gå i helgen :))).

Kontaktsfältet gick riktigt bra idag, undrar om hon förstår vad hon gör eller om det bara var tur. Får framtiden utvisa :) Efter monsterträning av kontaktfält har hon nu också förstått att gungan är superrolig. Åh nästa år kommer bli ett tävlingsår :)

Imorgon väntar 80-års kalas och lite eknomijobb hos min kusin som har eget. Hinner säkert med ett träningspass någon gång under dagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar