tisdag 26 juli 2011

Agility

I helgen var det dags för en efterlängtad helgkurs i agility. Yvonne hade bjudit hit Johan Eriksson från falkenberg. Han är en av hennes valpköpare och har både tävlat i landslaget och varit landslagscoach. Väldigt inspirerande kille som gav oss självförtroende på banan. Målet med helgen var att få en strategi för kontaktfälten och tajta upp våra svängar.

Kontaktfält
Jag har ju valt att köra springande kontaktfält. Molly har svarat bra på min ala Silvia Trkman-träning. Jag fick lite placeringatips och tips hur jag ska fortsätta. Johan tyckte att träningen passade oss bra och vi ska fortsätta som vi gjort hittills. Det jag ska tänka på är att det tar ett halvår upp till ett år innan detta besätts. Jag ska ju tävla i oktober, men efter det är det lugnt fram till 2012, med andra ord har jag gott om tid. Ska försöka träna kontaktfält varje dag. Till nästa valp hoppas jag att vi har egen trädgård så jag kan ha en bom hemma.

Snäva svängar
Vad ska jag säga? Jösses! Från en långhoppare till riktigt fina snäva svängar. Riktigt kul att få sådana bra tips som ger resultat på bara en helg. Nu kommer vi spara massor med tid. Tyvärr brukar klass 1 vara löparbanor men i de andra klasserna kommer det till användning.

Johan tyckte vi såg mycket lovande ut och sa att det ska bli mycket spännande att följa oss på tävlingsbanan framöver :). Jag tror dock det kommer dröja ett tag innan vi ser resultat på banan. Jag är inte alls van med att det går så snabbt och jag behöver gärna en testrunda innan vi kan sätta ett skapligt lopp. Bara att fortsätta att träna :) Agility är ju så sjukt kul!

Igår fick vi spontanbesök av Henke och Linda. Vi käkade mat vid bergs slussar, maten var tyvärr ingen höjdare, och sedan åkte vi till klubben för att träna. Nu har vi introducerat agility för Hux :).

Idag är vi hos lillebror. Har lagat lite mat och myser i att ha en trädgård att bara gå ut i. Imorgon hoppas vi på sol! Först ska vi bara slappa och sedan är de 25 -årskalas för fina Toss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar