lördag 16 februari 2013

Lördag

Började dagen med en ganska vild liten krabat som levde runt i magen. Micke fick känna några rejäla buffar. Alltid mysigt och det är inget som vi blivit bortskämda med ännu. När vi var hos barnmorskan i tisdags sa hon att moderkakan ligger på framsidan vilket gör att rörelserna inte känns lika tydligt. Både jag och bebis fick bra betyg hos barnmorskan och allt är precis som det ska. Från och med nu finns det goda chanser för bebisen att födas till ett normalt liv vilket givetvis har gjort att jag nu kan njuta mer och verkligen tänka tanken att vi i juni kommer ha en liten bebis i familjen. Fick superfina tossar och en mysig mössa av Fanny igår vilket jag har gått och klämt flera gånger på idag. Tack snälla ni!!

Vår nya barnmorska var också jättebra och hon fick oss att inse att bebisen faktiskt kan komma både tidigare och senare även om hon mest pratade om för tidig födsel. Man stirrar sig ganska blind på beräknad födelsedatum att man lätt glömmer bort att det faktiskt kan ske tidigare. Eftersom både Micke och jag är för tidigt födda så tyckte hon att vi skulle vara lite extra förberedda på att vår lille kan titta ut tidigt. Inget forskning som säger det, men mest för vår skull så att vi inte blir chockade, vilket många blir. Lilla plutt du får gärna stanna i magen till maj i alla fall! :)

På eftermiddagen har Molly och jag tävlat i agilityklass II. Gick över förväntan då jag lätt kunde hänga med idag :) . Vi fick en rivning med oss i mål som räckte till en 10:e plats. Hade vi klarat oss utan rivningen hade tiden räckt till en andra plats. Är så himla nöjd med min lilla pärla!! Man kan minst sagt säga att hon älskar´t!

Nu är det Mello-mys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar