tisdag 27 september 2011

En hälsning från Mallorca

Har tyvärr inget internet på hotellrummet så jag har inte möjlighet att vara så aktiv under veckan. Nu däremot sitter jag i undervisningslokalen. Vi har gjort ett bokslut i grupper under dagen och nu väntar vi in att de sista grupperna ska bli färdiga. Utbildningen är toppen! Jag har redan lärt mig massor och är nu väldigt taggad till att få göra några bokslut. Har redan en som väntar på att få bli gjord :). Hoppas att jag kan få mer sådana uppgifter i vår.

Vi utnyttjar dagen maximalt. Äter frukostbuffé precis när den öppnar. Har föreläsning/utbildning hela förmiddagen innan lunchen serveras på en restaurang här i närheten. Sedan är det siesta och självklart har vi valt att spendera tiden i den stekande solen. Förhoppningsvis kanske jag är någon nyans brunare när jag kommer hem :) . Vädret är iaf helt underbart och jag njuter av varenda sekund med sol och bad. På eftermiddagen/kvällen är det åter dags för utbildning. Middagen får vi för det mesta fixa med själva så det har blivit både restaurangbesök och take-away för linköping/norrköpings-gänget.

Ikväll är det dock kurs-middag och jag ska ha min långklänning på mig. Längtar! Maten har hittills hållt väldigt bra klass så jag har höga förväntningar.

Imorgon är det ledig dag så vi ska ta en promenad till en fin strand som ligger några kilometer bort. Här är inte stranden så fin så det har mest blivit bad i poolen.

Hoppas ni har det bra där hemma! Saknar mina tre älsklingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar