måndag 6 juni 2011

Semesterkänsla

Strålande sol och ledighet har gett försmak inför den kommande semester. Helgen har spenderats med familj och vänner.

Torsdag:
Var en fullspäckad dag. Fika och firande av Thim 6-årsdag hemma i Vingåker. Sen blev det 30-års kalas för Mickes syssling (som btw överraskade med att gifta sig i lördags) . För att inte två kalas på en dag vore nog följde jag med Malin på tupperware party. Jag köpte en kanna i hopp om mycket picnic:ar i sommar. Sen åkte vi till Katrineholm för att möta upp vännerna. Var roligt att återse många av våra älskade vänner på samma kväll! Vi firade Talles 25-årsdag.

Fredag:
Tidig klippning hos Emma. Spenderade sedan dagen vid sommarstugan med Henke, Linda och deras Hux. Var första gången jag sett Molly så busig och vild. Hux och Molly kommer nog spendera många lekstunder ihop. På kvällen bjöd Henke och Linda på grillat. Mums!

Lördag:
Spenderade halva dagen vid stugan. Lite städning här hemma hann vi med innan vi åkte in mot stan för middag. Micke och jag hade nämligen bestämt att vi skulle gå på date, sagt och gjort blev det 2 rätters på charken och sedan en glass på vägen hem. Vi blev så mätta att vi tog en promenad längs ån hem. Mysigt och så viktigt att ta hand om varandra trotts flera år tillsammans!

Söndag:
Kom farfar, Filip och pappa med familj. Vi var på fenomenmagasinet, vilket var uppskattat för alla åldrar och sedan åt vi lunch i gamla linköping. Vi slog ihop firandet av tre födelsedagar. Jag fick bidrag till en cykel och 4 st Roy Kirkham kaffekoppar (me like!).

Måndag:
Började och avslutade dagen med hundträning. Där i mellan hann vi köpa en efterlängtad cykel till mig och avnjuta skönsång av Pernilla Andersson på Vallagård.

Min nya pärla från Sportson:
3995:- tyckte jag var ett bra pris för en sådan fin cykel. Testade billigare cyklar på biltema men då skulle jag inte ha blivit helt nöjd. Nu ska jag rulla snyggt till jobbet varje dag!

Lite snabbt vad som har hänt de senaste dagarna (även förklaring varför jag inte har tid att blogga så mycket) Dags att sätta punkt! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar