torsdag 16 september 2010

Hundträning

Idag var det min tur att komma hem tidigt till vovvarna. Mys! Det är så söta när man kommer hem, alldeles sömniga och glada :) Vi myste lite på golvet innan vi åkte ut till hundungdom. Tog en promenad innan Fanny och Milla kom. Blev bl.a. lite klickerträning med Molly. Jag ville att hon skulle ta en bunke i munnen för att jag sedan ska kunna lära henne att stapla bunkar i varandra. Endast med klickern som hjälpmedel så tog hon (efter att testat sig fram) bunken i munnen. Verkligen coolt att det funkar. Micke och jag bestämde idag att vi verkligen ska försöka jobba för att bibehålla att hon testar sig fram. Nellie är ju inte alls tränad så, så hon skäller bara om man inte ger henne ett direktiv.

Nellie och jag fortsätter att kämpa med klass 2 momenten. I oktober ska vi göra vår debut i tvåan på hemmaklubben. Jag kommer vara sjukt nervös!

Vi hann även med lite städning på klubben. Var städdag idag men den blev inställd, men Yvonne bad oss städa lite iaf. Fanny och jag plockade och torkade i köksdelen. Känns bra att göra lite nytta. Väl hemma igen tog jag hand om ett stort diskberg (endast för två kvällar, galet!!!) och sen serverades pannkaka.

Nu blir det debatt på fyran och sängen om en timme. Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar