lördag 7 augusti 2010

Magsjuka

Vi har magsjuka här hemma. Började med vovvarna som har varit lite dåliga i magen i veckan lite till och från. I torsdags bestämde vi oss för att kontakta veterinären. Vi köpte canikur och fick även med lite gratis specialfoder från royal canin som är anpassade för hundar med diarré. Stackars vovvarna! De verkar dock inte lida mer än att de vill gå ut flera gånger per natt så det är kanske mer synd om Micke som har sprungit hela nätterna. Nu i natt har inte Nellie varit ute en enda gång så peppar peppar kanske det fungerade på henne. Molly däremot har inte kommit till ro i natt så nu gav jag upp (kl sju) och tog med henne till soffan (där hon inte brukar få vara) och hon somnade inom 2 minuter och ligger nu helt utslagen. Hoppas att det ger med sig under helgen annars måste vi börja fundera på om det kan vara något annat fel :S

Som sagt började magsjukan med vovarna. I torsdagskväll började jag få jätteont i magen, men tänkte mer att jag var lite uppblåst och gick och la mig som vanligt. Några timmar senare vaknar jag och får rusa till toan för att kräkas. Jaha nu var jag också magsjuk!! Blev inte mycket sömn den natten :S . Jag har aldrig sjukskrivit mig från ett jobb så en vecka kvar av jobbet på Runsven fick jag ta ut min första dag av sjukfrånvaro. TYPISKT!

Nu är jag iaf frisk igen så nu ska jag bara återhämta mig. Jag har än så länge vågat mig på att äta smörgåsrån och fruktsoppa och nu börjar jag faktiskt känna mig riktigt hungrig. HM...kanske får blir fiskbullar idag. Nu ska jag njuta av en lugn morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar